نتایج مرحله شهرستانی سومین دوره مسابقات قرآنی دستگاه قضا اعلام شد
کد خبر: 3353675
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

نتایج مرحله شهرستانی سومین دوره مسابقات قرآنی دستگاه قضا اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۲۳۶ متسابق در مرحله شهرستانی سومین دوره مسابقات قرآن ویژه دستگاه قضا در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق و تفسیر کلام وحی به رقابت پرداختند که ۶۲ نفر توانستند جواز حضور در مرحله استانی را کسب نمایند.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: برگزاری مسابقات قرآن نقش بسزایی در ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان فعالان قرآنی دارد، ازاین‌رو قوه قضائیه با اجرای برنامه‌های فرهنگی  قرآنی و با به کارگیری بهترین داوران در نظر دارد عملیاتی کردن مضامین الهی در جامعه را بسط و گسترش دهد.

وی با بیان اینکه سومین دوره مسابقات قرآن ویژه دستگاه قضا می‌تواند در ترویج فرهنگ اسلامی گامی مؤثر تلقی شود، اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ  شده برای اولین بار در این دوره از مسابقات شاهد حضور خانواده‌های کارکنان دستگاه قضا بودیم که خوشبختانه از استقبال قابل توجهی نیز برخوردار شد.

این مقام مسئول از حضور 236 متسابق در مرحله شهرستانی سومین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان دادگستری خبرداد و گفت: مسابقات در قالب رشته‌های حفظ در سطوح مختلف،  قرائت ترتیل، قرائت تحقیق(ویژه برادران) و تفسیر کلام وحی در بخش‌های خواهران و برادران کارمند و خانواده‌های آنان برگزار شد.

آقاباقری تصریح کرد: مرحله شهرستانی سومین دوره از مسابقات دستگاه قضا استان مرکزی، 18 مرداد برگزار شد که از 236 متسابق، 62 نفر در رشته‌های مختلف قرآنی توانستند جواز حضور در مرحله استانی را کسب نمایند، شرکت کنندگان می‌توانند برای دریافت اسامی راه یافته به مرحله استانی با روابط عمومی اداره کل دادگستری استان تماس بگیرند.

وی بابیان این مطلب که حضور فرزندان در این دوره به صورت آزمایشی بود، اظهار کرد: حضور کودک هفت ساله در مسابقات قوت قلبی برای مسئولان دستگاه قضایی استان است که در برنامه‌ریزی‌های  قرآنی با رویکردهای جذاب و نو اقدامات تازه‌تری را اتخاذ کنند.

آقا باقری در پایان تصریح کرد: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن ویژه دستگاه قضا 18 شهریور ماه برگزار شده و منتخبان این مرحله در مرحله منطقه‌ای که به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.

captcha