چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه بسیجیان حوزه مقاومت برگزار شد
کد خبر: 3356006
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه بسیجیان حوزه مقاومت برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه بسیجیان در مرحله حوزه‌ای، در حوزه مقاومت کوثر یک اراک با شرکت 56 نفر از بسیجیان این حوزه برگزار شد که در نهایت 9 نفر از آنها به مرحله ناحیه‌ای راه خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، چهارمین دوره مسابقات قرآن در مرحله حوزه‌ای در حوزه مقاومت کوثر یک اراک عصر روز گذشته، 9 شهریور ماه برگزار شد، 56 نفر از بسیجیان این حوزه  در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که در رقابت با یکدیگر 9 نفر از آنها به مرحله ناحیه‌ای راه خواهند یافت.

محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک در رابطه با برگزاری مسابقات قرآن به خبرنگار ایکنا گفت: افراد کمتر از 16 سال در رشته‌های حفظ یک جزء، 3 جزء و 5 جزء شرکت داشتند و در رشته‌های قرائت ترتیل و تفسیر سوره مبارکه«ممتحنه» تمامی افراد امکان حضور در مسابقه را دارا بودند.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی – قرآنی یکی از مهمترین اقداماتی است که توسط بسیج و سپاه تاکنون انجام و همچنان با جدیت دنبال می‌شود، این نهاد انقلابی توجه به مفاهیم و معانی کلام وحی در راستای کاربردی کردن آیات در زندگی فردی و اجتماعی را همواره مدنظر داشته که در همین راستا و به منظور ارتقای سطح آگاهی نوجوانان و جوانان بسیجی همه ساله مسابقاتی را در حوزه فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌کند.

رضایی از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن در مراحل پایگاهی، حوزه‌ای، ناحیه‌ای، استانی و کشوری خبر داد و افزود: خوشبختانه متسابقان از آمادگی نسبی برای حضور در این دوره از مسابقات برخوردارند که برای آمادگی هرچه بیشتر آنان در مراحل بعدی باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

این مقام مسئول در پایان، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج را مکانی برای تقویت باورهای دینی در راستای مبارزه با فتنه و توطئه‌های دشمنان برشمرد و ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن افزود: زمان برگزاری مراحل ناحیه‌ای، استانی و کشوری متعاقباً اعلام خواهد شد.

captcha