تشریح ضوابط نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3366097
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

تشریح ضوابط نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: نهمین دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن از آبان‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) اظهار کرد: نهمین دوره از مسابقات این دارالقرآن در شش رشته حفظ کل، حفظ 20، 10 و پنج جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن و در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی گفت: این مسابقات در بخش بانوان از 12 تا 15 آبان‌ماه و در بخش آقایان از 7 تا 9 بهمن‌ماه امسال در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) واقع در میدان بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برپا خواهد شد.

نجفی‌قدسی افزود: داوطلبان از اول مهرماه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی دارالقرآن علامه طباطبایی به نشانی WWW.dqat.ir و پر کردن فرم‌های ثبت نام نسبت به حضور در این مسابقات اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام تا 15 مهرماه ادامه دارد، اظهار کرد: تمامی علاقه‌مندان اعم از بانوان و آقایان باید در بازه زمانی مشخص شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند و این زمان تمدید نمی‌شود.

نجفی‌قدسی تصریح کرد: تمامی حافظان کل قرآن کریم که حد نصاب 90 امتیاز را در صحت حفظ از 100 امتیاز کسب کنند، مبلغ 500 هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. همچنین حافظان 20، 10 و 5 جزء در صورت اخذ حد نصاب 90 از 100 امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ 300 هزار تومان، 200 هزار تومان و 100 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی افزود: داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب 85 از 100 امتیاز به ترتیب مبالغ 300 هزار تومان و 200 هزار تومان دریافت خواهند کرد.
نجفی قدسی در خصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات نیز اظهار کرد: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان و نفرات سوم مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) اضافه کرد: همچنین در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز، نفرات اول مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم  یک میلیون و 500 هزار  تومان و نفرات سوم یک میلیون و 250 هزار تومان دریافت خواهند کرد. در رشته حفظ 10 جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون و 250 هزار تومان و یک میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین در رشته حفظ پنج جزء نیز نفرات اول تا سوم مبالغ 750 هزار تومان، 500 هزار  تومان و 400 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی در خصوص جوایز رشته قرائت قرآن گفت: نفرات اول تا سوم رشته قرائت قرآن به ترتیب مبالغ  یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون و 750 هزار تومان دریافت خواهند کرد. همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون، 750 هزار تومان و 500 هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

نجفی‌قدسی اضافه کرد: نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌نام کنند. همچنین در این دوره از مسابقات، بانوان می‌توانند در تمامی رشته‌های مسابقه، همانند آقایان شرکت کنند، البته مسابقات آنان بصورت مجزا و در مکانی محفوظ با حضور فقط بانوان و با داوری بانوان برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن، تنها در یک رشته آن می‌توانند شرکت کنند، ضمناً حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن (تحقیق) داوطلب شوند ولیکن قاریان صرفا باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل‌خوانی را انتخاب کنند.

نجفی‌قدسی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل‌خوانی نمی‌توانند در رشته‌های حفظ شرکت کنند و یا بالعکس، چرا که یک حافظ عملاً در هنگام آزمون، ترتیل‌خوانی می‌کند و همان مواد امتحانی را دارا است.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در پایان یادآور شد: در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات، پذیرایی کامل صبحانه، ناهار و شام به‌عمل می‌آید و لیکن در خصوص هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان شهرستان‌ها و یا اسکان آنها، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.

captcha