همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۳ هزار نقطه جهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3385167
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) خبر داد:

همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۳ هزار نقطه جهان برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: داود منافی‌پور تصریح کرد: سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در بیش از ۳ هزار نقطه جهان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «ali-asghar.com»، «داود منافی‌پور»، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر(ع) امروز، ۲۱ مهرماه، در کنفرانس خبری در مصلی حضرت امام خمینی(ره) در مورد همایش شیرخوارگان حسینی گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) حرکت خود را با تجمع شیرخوارگان حسینی(ع) در مهدیه تهران از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد که به واقع‌گویی از حادثه عاشورا و شهادت مظلومانه شش ماهه این واقعه می‌پرداخت.
وی افزود: بر همین اساس در سال اول بالغ بر هزار و۵۰۰ مادر به همراه فرزندان شیرخوار خود جمع شدند و نزدیک به ۸۰۰ دست لباس نوزاد به نام لباس سبز علوی دوخته شد. این تجمع در سال‌های بعد گسترش یافت و مرزهای جغرافیایی کشور و حتی دین و مذهب را درنوردید و شیعه، سنی، مسیحی و هر آزاده‌خواهی در جهان که از شهادت یک کودک بی‌گناه و بی‌دفاع به ستوه می آمد به این حرکت پیوست.
منافی‌پور تصریح کرد: امسال سیزدهمین سال برپایی تجمع شیرخوارگان حسینی(ع) در سراسر جهان است؛ بیش از ۳ هزار و۱۰۰ نقطه جهان در نخستین جمعه ماه محرم این همایش را برپا می‌کنند. این مراسم در ۲۴ مهرماه مصادف با دوم محرم‌الحرام ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود.
وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برنامه‌ریزی بلندمدت برای دو دهه آتی پیش‌بینی کرده است بر همین اساس در دهه نخست نزدیک به ۳۸۰ هزار دست لباس با عنوان لباس سبز علوی تولید و در استان‌های کشور تقسیم شد. در همین راستا ۷۰ کارگاه در ایران و چند کشور جهان به تولید و دوخت لباس می‌پردازند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کار دوخت لباس طی سال‌های اخیر به خود استان‌های کشور واگذار شد و تاکنون تنها استان فارس نزدیک به ۶۰ هزار دست لباس تولید کرده است.
منافی‌پور تصریح کرد: نحوه ارتباط‌گیری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با استان‌های کشور به این ترتیب است ما در هر استان یک مسئول داریم و این مسئول با نمایندگان هیئت‌های مذهبی در ارتباط است و ما به طور غیرمستقیم برای اداره بیش از ۳ هزار جلسه شیرخوارگان حسینی(ع) با ۸۰ تا ۹۰ نفر در ارتباط هستیم.
وی با بیان اینکه در راستای تقویت هرچه بهترشدن این تجمع یک روزه در سال اجلاسی با حضور مسئولان استانی در حرم رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایس شیرخوارگان حسینی(ع) در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده و قصد داریم تا برای آن جلسه مشورتی در سازمان ملل تشکیل دهیم.
منافی‌پور در ادامه سخنانش گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با حضور ۷ نماینده از ایران، ۳ نماینده از عراق و نمایندگانی از کشورهای بحرین، قطر، هند، پاکستان، نیجریه، اروپا و آمریکا اداره می‌شود.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با تأکید بر اینکه برگزاری این مراسم به شیعیان جهان محدود نیست و مسلمانان از فرق مختلف، مسیحیان و سایر ادیان را نیز در بر می‌گیرد، عنوان کرد: ۳۵ مراسم شیرخوارگان حسینی را اهل سنت در ایران و سایر کشورها برگزار می‌کنند.
وی از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر به پنج زبان خبر داد و گفت: بعد از مراسم شیرخوارگان حسینی فراخوان این همایش اعلام می‌شود. البته این فراخوان نیز محدود به شعرای شیعه نیست و ما از همه شعرای جهان برای سرودن شعر برای این واقعه بزرگ دعوت کرد‌ه‌ایم.
وی تصریح کرد: در تمام برنامه‌های شیرخوارگان حسینی که روز جمعه ۲۴ مهرماه برگزار می‌شود، انزجار خود را از کودک‌کشی آل‌سعود اعلام خواهیم کرد. این کودک‌کشی پهلو به پهلوی کودک‌کشی صهیونیست‌ها زده است و این آیه را خطاب به آنها قرائت خواهیم کرد که «فَانْتَظِرُواْ إِنِّی مَعَکُم مِّنَ الْمُنتَظِرِینَ: پس منتظر باشید که من هم با شما از منتظرانم».
منافی‌پور در پایان این نشست خبری با تأکید بر اینکه حرکت ما سیاسی‌ترین و پاک‌ترین حرکت قبل از ظهور است، عنوان کرد: ما فقط واقعه‌گویی می‌کنیم و سؤال می‌کنیم که به چه گناهی کودک شش ماهه را کشتند؟ این سند مظلومیت امام حسین(ع) است و ما به دنبال تکان دادن و بیدار کردن روح آزادی‌خواهی آزادگان جهان هستیم.

captcha