رقابت ۱۸۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن و اذان ندسا
کد خبر: 3443927
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
عباسی خبر داد:

رقابت ۱۸۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن و اذان ندسا

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رقابت ۱۸۰ نفر در سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و اذان این نیرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عبدالله عباسی، معاون روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته، 14 آبان در مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و اذان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در پادگان بعثت شیراز برگزار شد، با تأکید بر لزوم شناخت آموزه‌های قرآن گفت: شناخت قرآن کریم بر هر فرد مسلمان لازم و ضروری است.
وی، تلاوت قرآن را کلید ارتباط با مبدأ عالم برشمرد و افزود: قرآن را باید فهمید که فهمش راه‌گشای ذهن انسان به عالم ملکوت و گنجینه‌های حکمت، عرفان و معارف است.
عباسی با بیان اینکه جاذبه قرآن از بعث تاکنون دل‌ها، دیده‌ها و هوش‌ها را به خود جلب کرد و تشنگان حقیقت را که به دنبال اصیل‌ترین، زیباترین و جاودانه‌ترین نیاز بشریت هستند را سیراب کرده است، گفت: امروز بعد از 14 قرن از نزول مائده الهی به برکت انقلاب اسلامی توفیق یافته‌ایم که از این نعمت الهی بیش از پیش بهره‌مند شویم.
معاون روابط عمومی ندسا در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در این نیرو عنوان کرد: این مسابقات سالانه برای رشد و تعالی و شناخت توانمندی‌های کارکنان توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و امروز با عنایت حضرت حق شاهد اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن نیروی دریایی سپاه هستیم.
وی همچنین به ارائه گزارشی از این مسابقات پرداخت و گفت: در شهریورماه سال جاری در تمام رده‌های ندسا مسابقات مقدماتی آغاز شد و نتایج به معاونت روابط عمومی و تبلیغات وصول شد و نفرات برگزیده مشخص شدند و که در این مرحله به رقابت پرداختند.
عباسی از رقابت 180 نفر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن ندسا خبر داد و گفت: این مرحله با حضور قرآنیان برتر نیروی دریایی سپاه از سراسر کشور در رشته‌های حفظ 5، 10، 15، 20 و کل و همچنین قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و مفاهیم برگزار شده است.
معاون روابط عمومی ندسا با بیان اینکه در این مرحله از 7 داور کشوری و مجرب بهره جستیم، گفت: ابتکاری که در این دوره صورت گرفت، از میان پاسدرانی که توان داوری داشتند برای داوری استفاده کردیم که این مسئله خود برای ما سرمایه‌ای است تا بتوانیم از توان نیروهای خود استفاده کنیم.

captcha