مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین مسابقات قرآن وزارت دفاع برگزار شد
کد خبر: 3449241
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
در بخش دختران؛

مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین مسابقات قرآن وزارت دفاع برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین اختتامیه و مراسم تجلیل از فرزندان دختر نهمین دوره مسابقات قرآن وزارت دفاع، جمعه، ۲۲ آبان‌ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان وزارت دفاع در بخش فرزندان دختر، روز گذشته، 22 آبان‌ماه در سالن امام حسن مجتبی(ع) در سازمان صنایع الکترونیک ایران برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور، جانشین دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و با حضور معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع، رؤسای ادارات عقیدتی ـ سیاسی ساصد و مدیر کل روابط عمومی وزارت دفاع و متسابقان و فرزندان دختر برگزیده این دوره از مسابقات همراه بود.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با اشاره به اینکه اگر فردی احترام قرآن را نگه دارد به طور حتم احترام خدا را نگه داشته و اگر کسی غیر از این رفتار کند به خدا بی‌حرمتی کرده است، ادامه داد: قرآن به عنوان کتاب هدایت و راهنمایی بشریت، انسان را به سر منزل مقصود می‌رساند. قرآن، کتاب قانون است و چگونه زیستن، زندگی کردن و راه درست را به بشریت نشان می‌دهد و باعث بصیرت‌افزایی انسان‌ها در عرصه اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن باید در زندگی‌ها جاری شود و اگر امروز مسلمانان این همه مشکل دارند برای این است که در جوامع اسلامی قرآن بر حسب ظاهر است ولی در زندگی مردم جاری و ساری نیست.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در گزارش‌هایی که محضر فرماندهی معظم کل قوا ارائه می‌دهیم حتماً پیشتازی وزارت دفاع در توجه به قرآن را گزارش خواهیم داد.

سپس لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه کسانی که در خدمت جامعه قرآنی هستند و می‌خواهند به قرآن خدمت کنند، رسالت سنگینی بر عهده دارند، اظهار کرد: چرا که بانوان قرآنی یک بخش این جامعه هستند و باید در مقابل تهاجم فرهنگی، رخنه و نفوذ دشمن را بگیرند و حقیقتاً بانوان جامعه در خط مقدم توطئه دشمن قرار دارند.

وی ادامه داد: شکی نیست که قرآن، قبل از انقلاب اسلامی مهجور بود و یکی از ثمرات انقلاب اسلامی این است که توجه جوانان و مراکز را نسبت به قرآن جلب کرد و بحمدالله هم‌اکنون در کشور، تلاش‌های فراوانی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ متعالی قرآن برداشته شده است.

حسن ختام این مراسم اختتامیه، تجلیل از دختران برگزیده این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 7، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل قرآن، مفاهیم سطح یک و دو با ‌حضور مسئولان و اهدای لوح و هدایایی بود.

captcha