آیات قرآن با هر بار خواندن جلوه‌گری جدیدی دارد
کد خبر: 3455020
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
قرائی:

آیات قرآن با هر بار خواندن جلوه‌گری جدیدی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر دوم رشته حفظ ۱۰ جزء مسابقات اوقاف استان قم گفت:آیات قرآن طوری است که هر دفعه آن را می‌خوانیم یک آیه جلوه‌گری بیشتری دارد و هر بار که آیه‌ای را می خوانم به درکی جدید از آیه ای که بارها آن را خوانده‌ام می رسم.

فاطمه قرائی، نفر دوم مسابقات حفظ ده جزء سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، با بیان اینکه حاضر نیست هیچ چیزی جای قرآن را در زندگی من نخواهد گرفت گفت: اگر بمیرم و زنده شوم باز هم همین مسیر قرآنی را انتخاب خواهم کرد.
وی که با 32 سال سن و مدرک کارشناسی ارشد فلسفه در این دوره از مسابقات شرکت کرده است، درباره نحوه حفظ قرآن خود گفت: حفظ قرآن را تقریباً از دوازده سالگی و به صورت مقطعی و در کنار درس هایم شروع کردم.
این حافظ قرآنی خاطر نشان کرد: وقتی انسان با قرآن انس پیدا کند، قرآن همه‌ی زندگی‌ او می‌شود و گاهی فکر می‌کنم که چون قرآن هست زندگی ما، زندگی شده و اگر در جایی بودم که قرآن در جا نبود خیلی از وضعیت فعلی ام عقب‌تر بودم.
قرائی تاکید کرد: قرآن جای هیچ چیز را در زندگی برای من نخواهد گرفت و مطمئنا اگر بخواهم دوباره از اول زندگی‌ ام را شروع کنم یکی از کارهایی که حتماً دوباره تکرار می‌کنم همین حفظ قرآن است.
وی با اشاره به جلوه گری قرآن گفت: قرآن طوری است که هر دفعه آن را می‌خوانیم یک آیه جلوه‌گری بیشتری دارد و هر بار که جزیی از قرآن را می خوانم به درکی جدید از آیه ای که بارها آن را خوانده‌ام می رسم.
این حافظ قرآن در ادامه گفت: خداوند در آیه 48 سوره نساء می فرماید: «إِنَّ اللّهَ لاَ یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَن یَشَاء» که در آن وعده‌ی آمرزش همه‌ی گناهان را می‌دهد حتی اگر توبه هم نکرده باشیم ولی هر کسی که خدا خودش بخواهد و شایستگی حداقل ها را داشته باشد.
قرائی درباره استفاده از قرآن در ساختن یک زندگی به سبک اسلامی اظهار داشت: من سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد قرآن را در زندگی ام پیاده کنم ولی به قول استاد قرائتی تا آدم نمیرد و وارد قیامت نشود نمی فهمد واقعا تا چه اندازه به قرآن عمل کرده است و از اهل بیت(ع) خواسته‌ام که مرا یاری دهند تا جزو روسیاهان قیامت نباشم.
وی با بیان اینکه حفظ قرآن باعث انس بیشتر با آن می شود گفت: نمی‌ توان گفت صرفا افرادی که حافظ قرآن هستند با آن انس دارند ولی حفظ قرآن باعث می‌شود با یاد گرفتن الحان قرآنی، این زیبایی را درک کنید و این مقدمه ای می‌شود که انس بیشتری برقرار شود.
این حافظ قرآنی درباره ارزیابی خود از سطح مسابقات گفت: رشته ی حفظ، رشته‌ی حساسی است و ممکن است یک نفر با وجود تسلط کافی، وقتی در جایگاه می‌نشیند یک لحظه همه چیز از ذهنش پاک شود.
قرائی در پایان گفت: بهتر است که توضیحی برای نمره ای که در کارنامه به ما داده می شود برایمان بدهند و ما با اینکه در چندین دوره مسابقات شرکت کرده ام هنوز نمی دانم علت کم شدن بعضی از امتیازهایم چه بوده است.

captcha