دوره آموزشی مربیان طرح تربیت حافظان قرآن در بیرجند برگزار شد
کد خبر: 3457275
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
با شرکت 180 نفر؛

دوره آموزشی مربیان طرح تربیت حافظان قرآن در بیرجند برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز دومین دوره آموزشی استانی مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره 180 نفر از مربیان حفظ قرآن استان که 90 درصد آنان بانوان هستند، شرکت دارند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی امروز، پنجم آذرماه در مراسم همایش استانی و دوره آموزشی مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان، گفت: این طرح از سال 1391 به منظور تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف آغاز شده است.



وی با اشاره به اینکه امروز دومین دوره آموزشی استانی مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: در این دوره 180 نفر از مربیان حفظ قرآن استان که 90 درصد آنان بانوان هستند، شرکت دارند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وجود 235 مربی حفظ قرآن در سطح استان بیان کرد: از زمان اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم تاکنون 12 هزار نفر از استان در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی این طرح شرکت کرده‌اند.



گرایلی هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء توان مربیان حفظ قرآن کریم و افزایش توان کلاس‌داری آنان در جهت اجرای هرچه مطلوب‌تر طرح ملی حفظ قرآن عنوان کرد و گفت: موقوفات قرآنی خراسان جنوبی کم است، اما با این وجود اداره اوقاف استان فرمان مقام رهبری برای تربیت حافظ قرآن به صورت ویژه را در دستور کار قرار داده است.



وی با اشاره به ضرورت سبک زندگی ایرانی اسلامی و اهمیت استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان، بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌توان از ظرفیت این قشر عظیم جامعه استفاده کرد، تربیت حافظان قرآن است.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه خدا از هر کسی به اندازه توان و وسع او بازخواست می‌کند، تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که عده‌ای به نام قرآن بچه‌های کوچک را سر می‌برند و برای اسلام هراسی نیرو جذب می‌کند بنابراین آیا وظیفه جامعه اسلامی ما نیست برای جبهه حق نیرو تربیت کنیم؟



گرایلی ادامه داد: در شرایط بحرانی دنیا نمی‌توان منتظر نشست که به ما امکانات و پول بدهند تا کاری انجام دهیم برای همین است که مقام معظم رهبری تاکید دارند رفتار جهادی داشته باشید.



وی با تاکید بر اینکه مربیان باید بصیرت خود را با مطالعه تاریخ و مسائل روز جامعه افزایش دهند، یادآور شد: مربیان با توجه به فقر مسائل احکام شرعی در سطح کشور قبل از شروع کلاس قرآن، احکام شرعی مبتلابه را برای متربیان بازگو کنند.

captcha