نفوذ نامحسوس در اسلام؛ راهکار دشمن/ مسلمانان بصیرت داشته باشند
کد خبر: 3457446
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

نفوذ نامحسوس در اسلام؛ راهکار دشمن/ مسلمانان بصیرت داشته باشند

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در بوشهر به نفوذ دشمن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال نفوذ در اسلام به روش نامحسوس است بدین معنا که با راه‌های جدید برای نفوذ در کمین است لذا مسلمانان باید همواره نسبت به این نفوذ آگاهی و بصیرت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های ظهر امروز، ششم آذرماه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انسان در زندگی باید به گونه‌ای رشد کند بتواند در صف یاران امام زمان(عج) قرار گیرد، گفت: افراد در جامعه ما علاوه بر اینکه باید از خصوصات شیعه برخوردار باشند، باید به گونه‌ای عمل کنند تا بتوانند جز سربازان امام زمان(عج) قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه فرد باید روحیه و رویه انتظار را دارا باشد، افزود: در این روش فرد نمی‌تواند منتظر راهی برای ظهور باشد بلکه خودش باید خانواده و جامعه خویش را به گونه‌ای هدایت کند تا آمادگی برای ظهور را پیدا کنند، از طرفی معماری و منش مردم جامعه باید به گونه‌ای باشد که آمادگی حضور مهمانی مانند امام زمان(عج) را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، محاسن اخلاقی را ویژگی سوم برای قرار داشتن در صف یاران امام زمان(عج) دانست و ابراز کرد: این ویژگی‌ها از امام صادق(ع) نقل شده، براین اساس اگر فردی می‌خواهد در صف یاران حضرت مهدی(عج) قرار گیرد باید دارای این سه ویژگی باشد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با با بیان اینکه فردی که خود را محضر خدا ببیند، از انجام امور خطا مبرا می‌شود، ادامه داد: آراستگی به مکارم اخلاقی با در نظر گرفتن حضور در محضر خدا میسر می‌شود، از همین رو امام سجاد(ع) فرموده‌اند «به خدا قسم این افراد در بهشت هم درجه ما خواهند بود» و انسان‌های بزرگ در محیطی که امام وجود دارد این افراد می‌کوشند تا فراتر از سطح شخصیتی جامعه شوند و بالا روند و اوج بگیرند و صحابی امام زمان خود شوند و اگر ما نیز می‌خواهیم در شرایط کنونی از یاران و صحابی قائم آل محمد(ص) باشیم باید فراتر از برنامه‌های عمومی و واجب یک شیعه، مسلمان این سه ویژگی را به طور خاص در خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره به دشمنان اسلام در طول تاریخ عنوان کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال راهی برای انحطاط اسلام بوده‌اند، براین اساس تهاجم نظامی و سخت، تهاجم تروریستی و نیمه سخت، تهاجم فرهنگی و نرم سه نوع تهاجمی هستند که دشمن با به کارگیری این سه روش در مقابل اسلام ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، آمریکا را مهم‌ترین دشمن اسلام و نظام جمهوری اسلام دانست و ابراز کرد: این مسئله که آمریکا همیشه به دنبال راهی برای از بین بردن اسلام و ایجاد نظام سلطه بوده بر کسی پوشیده نیست، لذا با توجه به اینکه اسلام به وجود حربه‌های دشمن همچنان پابرجا مانده است، دشمن به دنبال راه‌های دیگر برای از بین بردن اسلام می‌گردد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال نفوذ در اسلام به روش نامحسوس است، بدین معنا که دشمن با راه‌های جدید برای نفوذ در کمین است و مسلمانان همراه باید نسبت به این نفوذ آگاهی و بصیرت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اندیشه‌های غربی به دنبال راهی است که جامعه اسلامی را از بنیان‌های فرهنگ اسلامی دور کند، ادامه داد: غرب می‌خواهد جامعه اسلام را سوار قطاری کند که مقصدش پذیرفتن فرهنگی غرب باشد و این روش تنها از طریق گام‌های آهسته و پیوسته میسر می‌شود تا جامعه این تغییر را به صورت محسوس مشاهده نکند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تشکیک در ایمان، فضاسازی برای ارتکاب گناه، جدایی مردم از محاسن اخلاقی، عدم جدیت در مراعات تقوای شخصی، اجتماعی و سیاسی را راه‌های نفوذ غرب به اسلام دانست و عنوان کرد: دشمنان می‌خواهند طرز پوشش و سبک زندگی و تعاملات اجتماعی و اخلاق را بر اساس فرهنگ غرب و معتقدات غربی طراحی کنند تا اینگونه طرفداران خود را در جامعه بیابند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه نفوذ نرم در سیاست یک راه رخنه در اسلام است، ادامه داد: قرار گرفتن در برابر اقتصاد مقاومتی، دخالت در عرصه علمی و مسائل هسته‌ای کشور از جمله عواملی هستند که نشان می‌دهد دشمن از راهی برای ورود استفاده می‌کند، اما باید بدانند هر فردی که با هر لباسی بخواهد وارد مسائل ما شده تا اسلام را نابود کند، با واکنش سریع مردم مواجه خواهد شد.

captcha