برگزاری انتخابات، نشانه حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشور است
کد خبر: 3471776
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
فرماندار گناباد:

برگزاری انتخابات، نشانه حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشور است

گروه سیاسی: فرماندار گناباد، برگزاری انتخابات در ایران را نشانه حاکمیت مردم سالاری دینی بر کشور دانست و اظهار کرد: انتخابات، ساده‌ترین، راحت‌ترین و عمیق‌ترین مشارکت سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدعلی نبی‌پور، فرماندار گناباد، یکشنبه 11بهمن‌ماه در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی برگزار شد، برگزاری انتخابات در ایران را نشانه حاکمیت مردم سالاری دینی بر کشور دانست و اظهار کرد: انتخابات، ساده‌ترین، راحت‌ترین و عمیق‌ترین مشارکت سیاسی است.

وی افزود: مردم بدون هیچ چشم‌داشتی در انتخابات شرکت می‌کنند که این امر نشان‌دهنده وجود نظام مردم سالاری دینی در انقلاب اسلامی ایران است.

پیروزی انقلاب اسلامی حاصل مشارکت و حضور مردم بود
فرماندار گناباد با اشاره به نقش مهم حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب گفت: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل مشارکت و حضور مردم بود که تبلور این حضور در قانون اساسی، قوانین مختلف تعیین و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، تثبیت شده است.

نبی‌‌پور ادامه داد: همین نقش مهم و موثر مردم در پیروزی انقلاب اسلامی بود که در طول 37 سال عمر با برکت این انقلاب، همواره امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و همه مسئولان نظام به نقش محوری آن‌ها تأکید داشته و دا‌رند.

فرماندار گناباد، قانون‌مداری را مهم‌ترین خصوصیت یک نامزد انتخاباتی عنوان و ابراز کرد: فردی که قصد نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارد، باید از هم اکنون و در زمان تبلیغات انتخاباتی، قانون‌مند باشد و قانون مداری خود را به اثبات برساند تا شاهد انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

افزایش اختلاف موجب واگرایی بیشتر و جلوگیری از رشد و توسعه می‌شود

نبی‌پور بر لزوم اخلاق‌مداری در فضای تبلیغات انتخابات تاکید و بیان کرد: نخبگان جامعه باید از بروز اختلاف در میان مردم پرهیز کنند، زیرا افزایش اختلاف موجب واگرایی بیشتر و در نتیجه جلوگیری از رشد و توسعه می‌شود.

رئیس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان با بیان اینکه رقابتی بودن، نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارد، تاکید کرد: کاندیداهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها باید با قانون‌گرایی در تبلیغات، در این عرصه مهم مشارکت، نقش‌آفرین باشند.

نبی‌پور با اشاره به اینکه برخی اشخاص در آستانه انتخابات با غرض‌ورزی و غیر منصفانه، عملکرد دولت را زیر سئوال می‌برند، عنوان کرد:نقد منصفانه بسیار خوب و اثربخش است ولی تخریب و تشویش اذهان عمومی و وارونه جلوه دادن حقایق در زمینه عملکرد مسئولان از طرف هر فرد یا جریان سیاسی صحیح نیست.

وی با انتقاد از رفتار و گفتار غیرمنصفانه برخی منتقدان تصریح کرد: نباید با سیاه‌نمایی عملکرد دولت، مردم را نسبت به عملکرد دولت و نظام اسلامی ناامید کرد.

وی افزود: تبلیغات در فضای مجازی و فیزیکی تا آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی، غیرقانونی و ممنوع است و به افرادی که رعایت نکنند، تذکر لازم داده می‌شود.
captcha