لزوم تأسیس مراکز قرآنی در واحد‌های صنعتی و تولیدی
کد خبر: 3479884
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
روغنی بیان کرد:

لزوم تأسیس مراکز قرآنی در واحد‌های صنعتی و تولیدی

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشورمان گفت: باید در واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز قرآنی تأسيس شود و آموزش قرآن را در آن مراکز ادامه داد.

هاشم روغنی، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص برپایی دهمین دوره مسابقات «قرآن؛ جامعه کار و تلاش کشور» به همت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هر گونه عملی اعم از تلاوت، ترتیل، محفل انس با قرآن و حتی برگزاری مسابقات که در رابطه با قرآن باشد، ارزشمند است. مسابقات خودش زیرساخت‌های خاص خود را دارد و حاصل مجموعه بسترهای قبلی است که آن بسترها مهم هستند و باعث شکل‌گیری مسابقات می‌شود.

این داور بین‌المللی قرآن اظهار کرد: هر ارگانی که برگزارکننده مسابقات باشد افراد را به تلاش و تکاپو وا می‌دارد که با سطح آبرومندی در مسابقات شرکت کنند. این امر باعث می‌شود علاقه‌مندان بیشتر دنباله‌رو قرآن باشند و به جهت فعال‌‌سازی زیرساخت‌ها، مردم به خصوص قشر كارگر، رشد قرآنی‌شان را بالا ببرند.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه قشر عظیمی از مردم کشور ما را، قشر کارگری و جامعه‌ کار تشکیل می‌دهد، گفت: اگر بتوانیم فعالیت‌های قرآنی کارگری را فعال کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم چون سایر قشرها هم درگیر خواهند شد. باید بتوان در واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز قرآنی تأسيس کرد و تعلم قرآن را در آن مراکز شروع کرد اما باید به این نکته توجه کرد که باید از موازی کاری دوری کنیم.

وی ادامه داد: بعضاً دیده شده برای اینکه سطح این گونه مسابقات را بالا ببرند، افرادی را دخیل می‌کنند که مربوط به آن قشر نیستند و صرفا برای بالا بردن آمار و سطح برگزاری آن دوره از مسابقات حضور می‌یابند. ما می‌دانیم کسانی که در آن مسابقات شرکت می‌کنند، افرادی هستند که در مسابقات دیگر دیده شدند. این کار خوبی نیست و باید هر کدام به صورت مستقل کار خود را انجام دهند. مثل این است که یک بازیکن فوتبال در چند تیم بازی کند و این اصلا جالب نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید بستري فراهم شود هنگامی که یک قاری در مجموعه از مسابقات شرکت می‌کند دیگر تا پایان آن سال در مسابقه دیگری شرکت نکند، تصریح کرد: مثلاً ما می‌بینیم یک قاری در مسابقات اوقاف شرکت می‌کند و همان قاری مجدداً در سازمان تبلیغات و بسیج هم شرکت می کند. این رشد قرآنی را نشان نمی‌دهد. این یک موازی کاری و کار تکراری است که در نهایت در جامعه اثر خاصی ندارد.

این قاری بین‌المللی عنوان کرد: اگر بخواهیم با برگزاری این‌گونه مراسم در جامعه اثرگذار باشیم نباید به این روند ادامه دهیم. هر قاری در هر ارگانی را در همان ارگان نگه داریم. هر ارگان باید خلق قاری را خودش بر عهده بگیرد. به نظرم طرح یک بار شرکت کردن قاریان در هر ارگان در سال اگر اجرا شود، طرح خوبی است و آن را در شورای عالی قرآن و کمیته فنی مسابقات مطرح خواهیم کرد.

وی یادآور شد: قرآن سرمشق و کتاب زندگی ما است. اگر واحدهای تولیدی و کارگری، قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهند و بتوانند فعالیت‌های قرآنی خود را گسترش دهند، به طور قطع در تولید و پیشرفت کارشان هم اثر دارد. فردی که با قرآن مأنوس می‌شود، حتما انسان وارسته‌ و سالمی است.

captcha