برنامه‌های «روز قرآنی» بوشهر تشریح شد
کد خبر: 3481021
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

برنامه‌های «روز قرآنی» بوشهر تشریح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه روز 16 اسفندماه به عنوان روز قرآنی بوشهر نامگذاری شده است، به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت.

عبدالرضا عالی‌پور، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: امروز، 16 اسفندماه که به‌مناسبت سالروز ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی، نویسنده و خطاط قرآن رمزدار، روز قرآنی استان بوشهر نام‌گذاری شده است،‌ برنامه‌های مختلفی از جمله یادواره 61 شهید قرآنی استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین، در این روز برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار قرآنی، توزیع نرم‌افزار قرآنی در میان وسایل نقلیه استان،‌ پخش نوای قرآن در تمامی مدارس استان و آغاز تمامی کلاس‌های مدارس استان با قرائت قرآن در سطح استان اجرا می‌شود.

عالی‌پور در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: بخش سرودها و نواهای قرآنی در هنگام زنگ تفریح مدارس، مزین کردن مکاتبات اداری استان با عنوان «روز 16 اسفند، روز قرآنی استان بوشهر گرامی باد»، تبلیغات محیطی گسترده در سطح استان و پوشش خبری برنامه‌های قرآنی در صدا و سیمای استان نیز برنامه‌های دیگری هستند که در روز قرآنی استان برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: همچنین، فردا، 17 اسفندماه نیز برنامه‌های قرآنی فراوان دیگری در سطح استان اجرا می‌شود که برنامه رونمایی از سند راهبردی چشم‌انداز بیست ساله قرآن استان از ساعت 19 در مصلای بوشهر ازجمله این برنامه‌هاست.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه گفت: آغاز تولید فیلم مستند روستای قرآنی چارک، تجلیل از مؤسسات قرآنی برتر استان، تجلیل از سه مدرسه قرآنی موفق استان، تجلیل از حدود چهل نفر از دارندگان رتبه‌های ملی در تمام زمینه‌های فعالیت‌های قرآنی طی سال جاری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که روز 17 اسفندماه در سطح استان برگزار می‌شود.

عالی‌پور در پایان سخنان خود اظهار کرد: برنامه تقدبر از واقفین قرآنی، اجرای برنامه‌های مائده‌‌های آسمانی، برپایی نمایشگاه عکس مرحوم معتقد اهرمی و رونمایی از ضبط ترتیل کل قرآن کریم توسط سیدعباس هاسمی و محمد جماله،‌ ار اساتید قرآن استان نیز برنامه‌های دیگری است که به‌مناسبت روز قرآنی استان برگزار می‌شود.

captcha