تعزیه، معماری سنتی و اشعار آئینی؛ هنرهای قدیمی بوشهر
کد خبر: 3487207
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

تعزیه، معماری سنتی و اشعار آئینی؛ هنرهای قدیمی بوشهر

گروه هنر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار با هنرمندان این استان گفت: معماری سنتی و اشعار آئینی از جمله هنرهای قدیمی در استان بوشهر هستند که باید بیش از پیش به مردم معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار با هنرمندان استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه هنر است و شاهد فعالیت هنرمندان مستعدی در سطح استان بوشهر هستیم.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای مردمی دین‌دار و ولایت‌مدار است و برنامه‌های مختلف مذهبی به صورت آئینی با استفاده از ارزش‌های هنری ارائه می‌شود و بیانگر ظرفیت‌های بالای آئین‌های مذهبی در استان است.

امام‌‌جمعه بوشهر با تأکید بر لزوم تدوین سند چشم‌انداز احیای هنرهای آئینی در استان بوشهر، بیان کرد: با توجه به علاقه مردم به عرصه هنر، هنرمندان با تولید آثار فاخر هنری، باید هنر خود را بیش‌ از پیش به مردم معرفی کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان استان بوشهر از اهالی هنر، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های هنری و آثار هنرمندان استان استقبال شود.

وی با اشاره به اینکه هنر جذاب‌ترین و مؤثرترین شکل ارائه محتوا به جامعه هدف است، افزود: هنر به دنبال تجلی داشته‌ها و یافته‌های هنرمندان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه عرصه هنر استان بوشهر نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون است، ادامه داد: استان بوشهر از دیرباز دارای محیط و فضای هنرمندپرور بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعزیه، معماری سنتی و اشعار آئینی از جمله هنرهای قدیمی در استان بوشهر هستند، بیان کرد: تدوین سند چشم‌انداز احیای هنرهای آئینی استان بوشهر نیازمند همراهی مسئولان است.

captcha