پایان مسابقات قرآن دانش‎آموزان دختر منطقه سه خراسان رضوی
کد خبر: 3490303
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

پایان مسابقات قرآن دانش‎آموزان دختر منطقه سه خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی سی‌ و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی(منطقه سه) در بخش دختران در جلگه رخ به کار خود پایان داد.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، ‌عترت ‌و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تصریح کرد: مرحله استانی سی‌ و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی در بخش دختران در جلگه‌رخ به کار خود پایان داد.
وی ادامه داد: مسابقات گروه دوم و اول دختران در بردسکن و تربت جام، از روز چهارشنبه آغاز و جمعه، سوم اردیبهشت‌ماه به پایان خواهد رسید که نفرات برتر این گروه‌ها به مسابقه‌ای که هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، راه می‌‎یابند.
رئیس اداره قرآن، ‌عترت ‌و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ملاک دعوت افراد به فینال را کسب حداقل نمره لازم دانست و افزود: در قیاس با نفر اول هر گروه این کار را انجام می‌دهیم و آن‌ها را به فینال دعوت خواهیم کرد تا در فینال بعد از رقابت با یکدیگر نفر اول استانی برای اعزام به مسابقات کشور انتخاب شود.
وی با اشاره به اینکه در بخش مسابقات پسران در رشته، قرائت، تحقیق، ترتیل و اذان متوسطه اول و دوم دانش آموزان پسر برگزار و نتایج آن مشخص شد، ادامه داد: در رشته‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و  تفسیر قرآن کریم در مقطع متوسطه دوم پسران هم مسابقات برگزار شد.
مهدوی‎خواه با بیان اینکه نتایج مقطع پسران مشخص شده است، ابراز کرد: این گروه‌ها را به سه گروه کم برخوردار، نیم برخوردار و برخوردار تقسیم کردیم که هر کدام از سه گروه منتخب با شهرستان‌های هم رده رقابت می‌کنند.
رئیس اداره قرآن، ‌عترت ‌و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: از نفرات اول، دوم و سوم با اهدای مبالغ ویژه نفر اول  70 هزار تومان، نفر دوم 60 هزارتومان و سوم 50 هزار تومان به همراه لوح سپاس از طرف مدیرکل آموزش و پرورش تقدیر به عمل می‌‎آید.
مهدوی‌خواه با بیان اینکه مسابقات در مرحله مقدماتی است، ادامه داد: برای مشخص شدن نفر اول استان و اعزام به مسابقات کشوری، فینال مسابقات در نیمه اول ماه رمضان برگزار می‌شود.
captcha