فرصتی برای بخشش در مترو
کد خبر: 3494890
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

فرصتی برای بخشش در مترو

‌‌گروه جامعه: مدیر فرهنگسرای مترو از آغاز طرح بخشش به‌مناسب مبعث رسول مکرم اسلام خبر داد و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی شهر تهران می‌طلبد که این برنامه در سایر فرهنگسرا‌ها و سایر مکان‌های مذهبی و مقدس و در ایام مختلف و مبارک سال اجرا شود.

اسماعیل قضاتلو، مسئول فرهنگسرای متروی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به راه‌اندازی طرح بخشش در زیرگذر فرهنگی- هنری چهار راه ولیعصر(عج)، گفت: این طرح با هدف ترويج سنت حسنه (بخشش همنوعان) و به مناسبت 27 رجب سالروز بعثت رسول مهربانی اجرا خواهد شد تا زمینه‌ای برای بخشش همگانی مردم باشد.

وی افزود: این طرح از حوالی اذان ظهر تا اذان مغرب، ادامه خواهد داشت و بنا داریم که عموم مردم با حضورشان در غرفه بخشش از تمام کسانی که در گذشته حقی را از آنها زایل کردند و یا آنها نسبت به دیگران حقی دارند رضایت دهند و ببخشند.

قضاتلو ادامه داد: قصد داریم بعد از اجرای این طرح و رضایت مردم قطعات و اسناد رضایت مردم را در برنامه‌ای در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تقدیم کنیم و امیدواریم جریانی را بین عموم مردم تهران و کل کشور شکل دهیم که شاهد بخشش همگانی مردم و رضایت آنها از همدیگر باشیم.

مدیر فرهنگسرای مترو با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این جریان باعث شود بخشش و رضایت در بین مردم کشور رواج پیدا کند، تصریح کرد: استارت این طرح از ماه مبارک رمضان سال گذشته در بام آسمان و در برنامه ضیافت آسمانی ایستگاه یک توچال زده شد. این طرح در آنجا بسیار محدود برگزار شد که همگانی هم نشد. لذا جهت اینکه این برنامه خوب و فراگیر باشد تصمیم گرفتیم آن را در زیرگذر فرهنگی تاتر شهر اجرا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به میزان بازدید بسیار مناسب در این زیرگذر ولیعصر(عج)، که بیش از 25 هزار نفر روزانه ازآنجا عبور می‌کنند، این طرح می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و امیدواریم با اقبال خوبی هم روبه‌رو شود.

قضاتلو با تاکید بر اینکه بنا داریم این طرح را خارج از ایستگاه‌های مترو اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: ‌ظرفیت‌های فرهنگی شهر تهران می‌طلبد که این برنامه در سایر فرهنگسرا‌ها و سایر مکان‌های مذهبی و مقدس و در ایام مختلف و مبارک سال اجرا شود و این شروعی برای برنامه‌های کلان و بزرگتر در سایر ایستگاه‌های مترو و فرهنگ‌سراها خواهد بود.

به گزارش ایکنا قرار است در اين طرح توضيحات و توصيه‌هاي اسلام توسط افراد آموزش ديده در خصوص بخشش همنوعان به مسافران مترو و عابران ارائه و فرم مورد نظر توسط ايشان تكميل ‌شود و بدين شكل تعداد زيادي از مردم، مورد بخشش همديگر قرار مي‌گيرند و بركات اين گونه فعاليت‌ها در جامعه ساري و جاري خواهد شد.

captcha