برگزاری ترتیل‌خوانی جزء هفتم قرآن کریم در مصلی شیبان
کد خبر: 3496965
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

برگزاری ترتیل‌خوانی جزء هفتم قرآن کریم در مصلی شیبان

گروه فعالیت‌های قرآنی: در قالب اجرای طرح قرآنی «فأستمعواله» جلسه ترتیل‌خوانی جزء هفتم قرآن کریم 24 ارديبهشت‌ماه در مصلي شيبان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، جلسه ترتیل‌خوانی جزء هفتم قرآن کریم در راستای اجرای طرح قرآنی «فأستمعواله» برگزار می‌شود.

عبدالکاظم حیدری و محسن مزرعه‌اصل از قاریان برجسته این محفل قرآنی هستند که به تلاوت آیات جزء هفتم قرآن کریم می‌پردازند.

این مراسم به همت مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز و با همکاری مؤسسه امام حسن مجتبی(ع) شهر شیبان جمعه 24 اردیبهشت ساعت 21:30 در مکان مصلی این شهر میزبان علاقمندان به قرآن کریم خواهد بود.

این طرح با هدف انس و گسترش آموزه‌های الهی و ترویج مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم بین عموم شهروندان به صورت هفتگی در برخی مناطق اهواز برگزار می‌شود که سومین سال اجرای آن در حال سپری است.

طرح فاستمعوا له به صورت ماهانه در برخی مناطق شهرستان اهواز از جمله حسینیه امام رضا(ع) کیانپارس، مصلی شیبان، مسجد صاحب‌الزمان ملاثانی از سوی موقوفه مدنیان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، از جمله آداب تلاوت قرآن كریم مسأله ترتیل است. ترتیل كه در لغت به معنی منظم و مرتب ساختن است در اصطلاح، به مفهوم خواندن آیات قرآن با تأنی و نظم لازم و ادای صحیح حروف و تبیین كلمات و دقت و تأمل در مفاهیم آیات و اندیشه در نتایج آن است. بدیهی است چنین قرآن خواندنی می‏‌تواند به سرعت به آدمی رشد و نمو معنوی و تقوی و پرهیزگاری ببخشد.

captcha