دهمين دور گفت‌وگوهای دينی ايران و كليسای واتيكان برگزار می‌شود
کد خبر: 3506013
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
آذرماه؛

دهمين دور گفت‌وگوهای دينی ايران و كليسای واتيكان برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: دهمين دور گفت‌وگوهای ديني ايران و كليسای واتيكان در ايتاليا با عنوان «افراط‌گرایی و خشونت به نام دین؛ کدام رویکرد به دین؟» دوم آذرماه سال جاری در رم برگزار می‌شود.

دهمين دور گفت‌وگوهای دينی ايران و كليسای واتيكان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جریان سفر قهرمان سلیمانی، معاون آموزشی پژوهشی و همچنين سرپرست مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های اين سازمان به کشور ایتالیا، وی همراه با اكبر قولی، رايزن فرهنگي ايران در ايتاليا، با حضور در محل شورای پاپی گفتمان بین‌الادیان در شهر رم، با کاردینال توران، قائم‌مقام پاپ، مونسینیور آیوزو، ريیس شورای پاپی گفتمان بین‌الادیان و مونسینیور عکاشه، دبیر این شورا ديدار و در نشست مشترک گروه نمایندگی گفتمان بین‌الادیان واتیکان و سازمان شرکت كرد.
در این نشست طرفين پس از بيان نظرات و پيشنهادات خود، در خصوص چگونگی برگزاری دهمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كليسای واتيكان، به توافق رسيدند.
بر مبنای این مذاکرات، «افراط‌گرایی و خشونت به نام دین؛ کدام رویکرد به دین؟» به عنوان سرفصل اصلی دهمین دوره اجلاس گفتمان بین‌الادیان ایران و واتیکان انتخاب شد و «افراط‌گرایی و خشونت به نام دین؛ دلایل حامیان و عاملان آن؛ موضع و پاسخ دین؛ نقطه نظر کاتولیکی/ اسلامی» و «رویکرد خردمندانه به دین: نشان امید برای بشریت مجروح؛ رویکرد اسلامی/کاتولیکی» و «بشریت و خانه مشترک آن؛ سهم دین برای داشتن جهانی بهتر؛ چشم‌انداز اسلامی/ کاتولیکی» نیز به عنوان موضوعات جانبی انتخاب شدند.
همچنين بر اساس اين توافقات، اجلاس طی روزهای دوم و سوم آذر، در شهر رم برگزار خواهد شد.
تعداد شرکت‌کنندگان طرفین نیز حداکثر 12 نفر تعیین شد که به طور نمادین یادآور شمار حواریون عيسي مسيح(ع) و امامان معصوم(ع) است.
علاوه بر این زبان اجلاس نیز فارسی و انگلیسی و در صورت نیاز ایتالیایی و فرانسوی خواهد بود.
همچنین مقرر شد که این اجلاس به صدور بیانیه‌ای مشترک بینجامد که توسط دو نماینده از طرفین تألیف خواهد شد. انتشار كتاب مجموعه مقالات اين نشست دينی به زبان‌های فارسي و انگليسی، از ديگر مصوبات اين ديدار بود.
بنابراعلام اين خبر، نهمين دور گفت‌وگوی دينی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی اديان واتيكان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ مسلمانان و مسيحيان برای مصلحت جامعه»،  آذرماه سال 1393 در تهران برگزار شد.
captcha