برگزاری سلسله محافل انس با قرآن در ترکیه + عکس
کد خبر: 3506138
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

برگزاری سلسله محافل انس با قرآن در ترکیه + عکس

گروه بین‌الملل: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، سلسله محافل قرآنی در شهرها و مناطق مختلف ترکیه به ویژه در جنوب شرقی این کشور با حال و هوای خاصی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکی، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، سلسله محافل انس با قرآن در استان‌ها و شهرهای مختلف ترکیه در حال برگزاری است.
هدف از این محافل قرآن که به همت سازمان دیانت ترکیه برگزار می‌شود، آشنایی بیشتر شهروندان این کشور با مفاهیم قرآنی و ایجاد اشتیاق و انگیزه در آنان برای انس گرفتن با این کتاب آسمانی است.

شهرهای زیادی در ترکیه وجود دارد که هم‌اکنون شاهد برگزاری سلسله محافل و جلسات قرآنی در آن هستیم، اما در دو استان واقع در جنوب شرق این کشور محافل قرآنی با استقبال ویژه‌ شهروندان روبه‌رو شده است.

برگزاری سلسله محافل انس با قرآن کریم در ترکیه / در حال تکمیل

استان دیاربکر

همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، در مساجد تاریخی و مهم استان «دیاربکر» محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.
در برخی مساجد و عبادتگاه‌های مهم و تاریخی اعم از مساجد «اولو جامی»، «حضرت سلیمان (ع)» و همچنین «مسجد نبی(ص)» واقع در شهر «سور» استان دیاربکر، هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر صدای تلاوت قرآن طنین‌انداز می‌شود.

این جلسات قرآنی که صرف نظر از پیر و جوان با شرکت جمع کثیری از شهروندان همراه است، جلوه ویژه‌ای را به مساجد این شهر می‌بخشد.

«عمر ایلری»، امام جماعت مسجد نبی(ص) شهر سور، در خصوص برگزاری محافل انس با قرآن در استان دیاربکر، می‌گوید: این محافل قرآنی موجب افزایش همبستگی میان آحاد مردم و تحکیم صلح و وحدت در میان مسلمانان ‌می‌شود. قرآن کریم تنها کتاب قرائت در مراسم ترحیم نیست، بلکه باید هنگام خواندن این کتاب آسمانی در آیات آنان تدبر و تعقل ورزید.

گفتنی است، سلسله محافل قرآن کریم در شهر‌های دیگر استان دیاربکر نیز با حال و هوای خاصی در حال برگزاری است.

برگزاری سلسله محافل انس با قرآن کریم در ترکیه / در حال تکمیل

استان حکاری

«حکاری» یکی از استان‌های ترکیه است که در ما‌ه‌های اخیری به کانون درگیری میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان «پ ک ک» مبدل شده است.

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با برقراری آرامش نسبی در حکاری و همچنین شهر «یوکسک اوا»ی این استان، مردم با حضور در مساجد به برگزاری سلسله محافل قرآنی می‌پردازند.

این محافل انس با قرآن هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در سراسر استان حکاری برگزار می‌شود.

مردم با تشکیل حلقه‌های قرآنی در مساجد و عبادتگاه‌های مختلف استان حکاری، این سنت دیرینه یعنی برگزاری سلسله محافل قرآن ویژه ماه مبارک رمضان را زنده نگه‌ داشته‌اند.

captcha