تلاش برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه کارگران
کد خبر: 3508080
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
رضایی مطرح کرد:

تلاش برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه کارگران

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول فعالیت‌های قرآنی دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نظر داریم تا دارالقرآن‌های جامعه کار و تلاش و هیئت‌های قرآنی را در واحدهای تولیدی و تعاونی احیا کنیم و در حال تدارک مقدمات برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن ویژه کارگران جهان اسلام هستیم.

مهدی رضایی، مسئول فعالیت‌های قرآنی دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد فعالیت‌های این وزارتخانه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: این وزارتخانه در بخش سازمان‌ها و نهادهای دولتی نمایشگاه حضور یافته است.
وی افزود: این وزارتخانه با توجه به وظایف محوله‌اش و ادغامی که طی چند سال اخیر صورت گرفت، متولی امور خیل عظیمی از جامعه کشورمان اعم از کارگران، کارفرمایان و افرادی که از خدمات تأمین اجتماعی و بهزیستی بهره می‌برند، است.
وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قسمت‌های فرهنگی دارد که فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی بخش‌های زیر مجموعه خودشان را پوشش می‌دهند؛ سعی‌مان بر این است که در وزارتخانه با محوریت دفتر امور فرهنگی که زیر مجموعه معاونت فرهنگی ـ اجتماعی است، این فعالیت‌ها را در بخش‌های مختلف منسجم کنیم و در کنار جلوگیری از موازی‌کاری، نسبت به فعالیت‌های قرآنی هم‌افزایی و هم‌پوشانی خوبی را بتوانیم برقرار کنیم که بهره‌وری فعالیت‌ها و پوشش فعالیت‌ها به حداکثر برسد.
وی گفت: حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن یکی از اهدافی است که در این راستا تعریف شد و توانستیم به شکل منسجمی در یک بخش حضور پیدا کنیم. فعالیت‌های قرآنی انجام شده توسط بخش‌های مختلف وزارتخانه را معرفی کنیم و بتوانیم فعالیت‌های قرآنی وزارتخانه را به جایگاه اصلی خود برسانیم؛ چرا که جامعه مخاطب این وزارتخانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم حدود 50 درصد از مردم را شامل می‌شود.
وی اظهار کرد: در بخش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی و برخی بخش‌های فرعی حضور دارند که با محوریت دفتر امور فرهنگی به صورت هماهنگ فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: هر یک از این سازمان‌ها و نهادها فعالیت‌های مختلفی در زمینه قرآنی دارند که لازم است به جامعه معرفی کنند و با تعامل با دیگر سازمان ها و نهادها بتوانند از امکانات جامعه قرآنی استفاده کنند؛ در کنار این برنامه، برنامه‌های جانبی نیز از جمله ارائه مشاوره بیمه و نیز درمان رایگان بیماران سرپایی نیز انجام می‌شود.
وی در مورد فعالیت‌های قرآنی دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: این دفتر تا به حال 10 دوره مسابقات قرآن سراسری ویژه کارگران برگزار کرده که آخرین دوره آن در اسفندماه سال گذشته با حضور نزدیک به 400 نفر از برگزیدکان سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
وی گفت: در نظر داریم تا در آینده دارالقرآن‌های جامعه کار و تلاش و هیئت های قرآنی را در واحدهای تولیدی و تعاونی احیا کنیم.
وی همچنین اظهار کرد: در حال تدارک مقدمات برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن ویژه کارگران جهان اسلام هستیم؛ در سطح ملی نیز تلاش می‌کنیم بتوانیم مسابقات کارمندان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برگزار کنیم که مخاطبان این طرح قطعاً خیل عظیمی از جامعه خواهند بود.
وی گفت: حضور در نمایشگاه قرآن اولین گام برای تحقق این برنامه‌هاست؛ چرا که تلاش می کنیم بتوانیم کمیته قرآن جامعه کار و تلاش کشور را با مشارک همه سازمان ها به صورت جدی ایجاد و فعالیت‌شان را ادامه دهیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۱:۳۴
0
0
سلام. خیلی طرح خوبیه.
captcha