حقوق بشر آمریکایی، ناقض حقوق بشر و حاکمیت ملت‌ها است
کد خبر: 3511791
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
امام جمعه داورزن بیان کرد:

حقوق بشر آمریکایی، ناقض حقوق بشر و حاکمیت ملت‌ها است

گروه سیاسی: امام جمعه داورزن با تشریح حقوق بشر آمریکایی، ابراز کرد: حقوق بشر آمریکایی و عوامل سرسپرده داخلی، منطقه‌ای و جهانی، همگی ناقض حقوق بشر و حاکمیت ملت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمود مداحی، امام جمعه شهرستان داورزن در خطبه‌های نماز جمعه امروز 11 تیرماه، با تاکید بر اینکه نجات قدس و فلسطین، آرمان امام راحل(ره) بود، اظهار کرد: آن رهبر آگاه به همین مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس تعیین کرد تا نور امید و روح نشاط را در دل مظلومان فلسطینی زنده نگهدارد.
وی با ابراز تأسف از حمایت برخی کشورهای عربی و منطقه از اسرائیل، عنوان کرد: جای تأسف بسیار است که پشت پرده‌های سیاست معاویه زمان، آل‌سعود، ارتباط با اسرائیل مطرح می‌شود و گاهی این روابط و ارتباطات علنی بیان می‌شود.
خطیب جمعه داورزن اضافه کرد: مخالفان قدس شریف باید بدانند به زودی روزی فرا خواهد رسید که بساط حکومت معاویه صفتان و وابستگان آنها جمع خواهد شد و قدس عزیز از چنگال استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌المللی پس گرفته خواهد شد.
حقوق بشر آمریکایی ناقض حقوق بشر و حاکمیت ملت‌ها است
امام جمعه داورزن با تشریح حقوق بشر آمریکایی، ابراز کرد: حقوق بشر آمریکایی و عوامل سرسپرده داخلی، منطقه‌ای و جهانی، همگی ناقض حقوق بشر و حاکمیت ملت‌ها است.
نماینده ولی فقیه در داورزن با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان قضایی، بیان کرد: باید ششم تا ۱۲ تیرماه را هفته کنار زدن نقاب میش از چهره گرگ خون آشام و قداره‌بند استکبار جهانی، به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار نامگذاری کرد.
وی با اشاره به جنایات متعدد استکبار جهانی نسبت به کشور ایران، ابراز کرد: نقض گسترده حقوق ملت ایران در اثر تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی آمریکا، نشان از ژست دروغین حقوق بشری دولت آمریکا در ۳۸ سال اخیر و قبل از انقلاب اسلامی ،در قبال ملت مسلمان ایران دارد.
حجت‌الاسلام مداحی اظهار کرد: ملت مسلمان ایران اگر پرونده جنایات آمریکا و دشمنی آنها را فراموش کند، بدون شک دروازه‌های ورود و سلطه نفوذ بیگانه را به کشور بازکرده و با پای خودش به مسلخ و قربانگاه آمریکا می‌رود.
وی تاکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانان آنها بدانند که ملت ایران، این بار با هوشیاری کامل از گزند آنها در امان خواهد بود.
12 تیرماه یادآورخاطره تلخی برای مردم ایران است
خطیب جمعه داورزن با اشاره به واقعه تلخ 12تیر ماه 67 ، یادآور شد: این روز یادآور سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس است که مورد هجوم وحشیانه یگان دریایی متجاوز آمریکایی قرار گرفت و این جنایت، بر انبوه جنایات بی‌شمار ضدبشری آمریکا افزوده شد.
حجت‌الاسلام مداحی با اشاره به اینکه با این اقدام، در توهین آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت برگردن ناخدای این ناو انداختند و حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند، اظهار کرد: زخم‌هایی که ملت ما از آمریکا و انگلیس دیده، هنوز التیام پیدا نکرده و جای بسی تأسف است عده‌ای، آگاهانه به دنبال حذف نام دشمن از آمریکا و انگلیس هستند و چراغ سبز به استکبار نشان می‌دهند.
وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی، آمریکا را همیشه دشمن می‌داند و هیچ‌وقت سر آشتی با گرگ درنده و قلدر جهانی نخواهد داشت.
مسئولان اجازه ندهند با قلم به خدمت‌گزاران صادق نظام و مقدسات توهین شود
امام جمعه داورزن 14 تیرماه، روز قلم را گرامی داشت و اظهار کرد: قلم، زبان دوم ملت‌ها است و امیدواریم این قلم‌ها در خدمت به اسلام و ارزش‌های اسلامی به کار گرفته شود.
حجت‌الاسلام مداحی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی و دیگر سازمان‌های فرهنگی، باید تلاش کنند تا زبان و قلم در خدمت انقلاب اسلامی و نظام ولایت مطلقه فقیه باشد، تصریح کرد: مسئولان باید جلوی گناهان زبان و قلم که گفته و نوشته می‌شود و از نیت‌های ناپاک مزدوران آمریکا در کشور است را بگیرند و اجازه ندهند به مقدسات و ارزش‌های اسلامی، قرآن، اهل بیت(ع)، ملت شریف و مسلمان، راه امام(ره)، شهدا و رهبری اهانت شود.
وی تاکید کرد: اگر مسئولان جلو توهین‌ها را نگیرند، ملت مسلمان جلو زبان‌ها و قلم‌های زهرآگین را خواهند گرفت و جای بسی تأسف است که افرادی اندک، در شهر و اطراف آن، علیه برخی خدمت‌گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی، جوسازی و سم‌پاشی می‌کنند.
حجت‌الاسلام مداحی با بیان بخشی از تاریخ دوران حضرت امیرالمؤمنان علی(ع)، به دلایل سقوط زبیر اشاره و ابراز کرد: با آن همه سوابق و پیشینه خوب زبیر در جنگ‌ها و حمایت از امام علی(ع) در جریان سقیفه و شورای شش نفره و بیعت با علی(ع)، او به خاطر ریاست طلبی، ثروت‌اندوزی، سهم خواهی در رهبری و سپس درخواست استانداری بصره و کوفه، به خواری و ذلت افتاد و ساقط شد.
وی افزود: در زمان ما نیز برخی از اندیشمندان و انقلابیون با امام راحل(ره) بودند ولی پس از امام،  دنبال مقام، ثروت، سهم خواهی و شورای رهبری افتادند و این چنین خوار شده‌اند و چه بسا روزی به دست عوامل نفاق قدیم و جدید مثل زبیر، ترور شخصیت یا شخصی شوند که خودشان این چاه را حفر می‌کنند.


captcha