نياز بیش از 34 میلیارد تومانی برای تحقق برنامه‌های الکترونیکی مشهد 2017
کد خبر: 3515066
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

نياز بیش از 34 میلیارد تومانی برای تحقق برنامه‌های الکترونیکی مشهد 2017

گروه اجتماعی: مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد در سال 2017 به برکت وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می‌شود، گفت: در این راستا 13 پروژه برای بهره‌بردازی در نظر گرفته شده است که به 34 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد رضا خلیلی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی صبح امروز، ۲۴ تیرماه در دومین کارگروه توسعه دولت الکترونیک خراسان رضوی، با بیان اینکه تاکنون 237 کیلومتر فیبر نوری در سراسر خراسان رضوی کشیده شده است، گفت: ظرفیت شبکه انتقال مخابراتی سه برابر شده و با افتتاح مرکز تبادل ترافیک NIX در مشهد، سرعت انتقال داده افزایش و میزان هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستاي دولت الکترونیک، ابراز کرد: اعطای تسهیلات در بخش ICT، حمایت از بخش غیردولتی فعال در حوزه ICT، تهیه برنامه‌های عملیاتی حوزه ICT در راستای برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های حوزه ICT رویداد مشهد 2017، پیگیری ایجاد مرکز شتاب‌دهنده و مرکز تسهیل‌گی و توانمندسازی کسب و کارهای نو پا به منظور توسعه اشتغال استان در حوزه کسب و کار ICT از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.
خسروی در ادامه با بیان اینکه مشهد در سال 2017 به برکت وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامي انتخاب می‌شود، گفت: در این راستا 13 پروژه براي بهره‌برداري در نظر گرفته شده است که به 34 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی تصریح کرد: اقداماتی که برای مشهد 2017 در نظر گرفته می‌شود، بسیار مهم و اساسی است، زیرا این اقدامات معرف مضجع نورانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) است بنابراین باید اقدامات لازم جهت اجرایی کردن برنامه‌ها صورت بگیرد.
وی تأکید کرد: خدمات جهت ارتقاي سرویس‌دهی به زائران و گردشگران، طرح پورتال جامع مشهد 2017، فعال‌سازی ظرفیت بالقوه کریدور علم و فناوری رضوی، را‌ه‌اندازی مرکز نوآوری و رشد شتاب‌دهنده، ابر آموزش 2017، رصدخانه چهاربعدی مشهدالرضا و نمایش مجازی پیدایش و توسعه شهر مشهد از جمله برنامه‌های پروژه در نظر گرفته شده برای سال 2017 در مشهد محسوب می‌شود.
محمود خسروی، مشاور وزیر ارتباطات در امور زیرساخت‌های مناطق محروم و کم برخوردار، نيز در اين مراسم با بیان اینکه خراسان رضوی بیش از شش میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: خراسان رضوی دارای دو هزار و 335 روستا است که با توجه به جمعیت استان، یک چهارم آن در روستاها هستند، متأسفانه سیل مهاجرت از روستا به شهرها زیاد شده بنابراین باید با اختصاص امکانات جلوي این امر را گرفت.
خسروی با تأکید بر اینکه باید بسترهای ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات در روستاها فراهم شود، ابراز کرد: این روستاها در قالب سه پروژه، پروژه اول 44 روستا، پروژه دوم 48 روستا و پروژه سوم 20 روستا با مبلغ 15 میلیارد تومان به تلفن خانگی مجهز شدند، این روستاها، روستاهای بالای 20 هزار خانوار بودند.
مشاور وزیر ارتباطات در امور زیرساخت‌های مناطق محروم و کم برخوردار یادآور شد: تلاش ما بر این است که با احداث شبکه ملی اطلاعات و قرار دادن اینترنت و تلفن برای روستاها زیرساخت‌های لازم برای زندگی در روستا را فراهم کنیم.
وی با اشاره به دو پروژه خدمات‌دهی به روستاها در حوزه الکترونیک، بیان کرد: در پروژه اول 25 هزار روستا و در پروژه دوم 18 هزار روستا در حوزه خدمات‌دهی و ایجاد زیرساخت‌های مربوط به دولت الکترونیک پوشش داده می‌شود.
مشاور وزیر ارتباطات در امور زیرساخت‌های مناطق محروم و کم برخوردار تأکید کرد: تا پایان سال جاری کل روستاهای بالای 20 خانوار از خدمات الکترونیک و اینترنت بهره‌مند خواهند شد، قطعا با افتتاح پروژه‌های اینترنت روستایی تا حدودی مشکلات کاهش می‌یابد. 
captcha