جهادگران علمی هم‌طراز شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3518072
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

جهادگران علمی هم‌طراز شهدای مدافع حرم

گروه اندیشه: استاد دانشگاه تهران با اشاره به یکی از راه‌های نفوذ اساتید و دانشجویان خارج از کشور ابراز کرد: وظیفه ما آن است که با علم‌ خود کاری جهادی را به انجام برسانیم، مانند جهادگران مدافع حرم که برای حفظ حرم نبرد کرده و شهید می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مطیعیان‌نجار، استاد دانشگاه تهران، ظهر امروز، پنجم مردادماه در همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد، اظهار کرد: امروز باید با جنگ نرم وارد جبهه نبرد با دشمنان شد.
وی درخصوص راهکارهای استفاده از اساتید برجسته تحصیل‌کرده خارج از کشور در داخل ابراز کرد: ما باید زمینه‌های بهره‌برداری از اساتید مقیم خارج از کشور را با مدیریت علم و تجربه‌شان به نفع کشور فراهم آوریم.
مدیریت اذهان نخبگان به جای انگ چسباندن
مطیعیان‌نجار با بیان اینکه باید ذهن‌های نخبگان را مدیریت کنیم و به جای چسباندن انگ‌هایی همچون ضد انقلاب و فرار مغزها و ... از آن‌ها استفاده کنیم، عنوان کرد: امسال جمعیتی بالغ بر هزار و 500 نفر در نماز عید شهر ونکوور کانادا شرکت کردند، اما به دلیل سیاست‌گذاری‌ها و نیز نمایش ندادن نکات مثبت، به انعکاس مشارکت دینی خارج‌نشینان نمی‌پردازیم.
وی افزود: ما همواره با جمع زیادی از اقشار مذهبی و تحصیل‌کرده در خارج از کشور روبرو هستیم که با مشکل انتخاب یک محل برای اقامت خود مواجه‌اند و باید به آن‌ها جهت درست داده شود و از دودلی نجات یابند، ولی اکثراً عشق به خاک، انقلاب و دین دارند که باید آن‌ها را به سمت نیازهای داخلی کشور سوق داد.
دغدغه‌داران را به کار فرهنگی بگماریم
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید از کسانی برای جذب و هدایت این اساتید و نخبگان در خارج از کشور استفاده کرد که دغدغه فرهنگی و اسلامی دارند، بیان کرد: البته افرادی باید در خارج بمانند که قادر به حفظ دین و اعتقادات خود و خانواده‌‍‌شان هستند، وگرنه به آن‌ها توصیه می‌شود که برگردند.
وی اضافه کرد: در صورتی که نخبگان علمی ما تصمیم به اقامت در خارج از کشور را دارند، بایستی تلاش کنند تا رتبه‌های برتر کاری و علمی را به دست آورند، در تخصص خود به شخصیت ممتاز مبدل شوند و در سفر به داخل کشور به انتقال اطلاعات درجه یک اقدام کنند.
جنگ نخبگان، ساخت موشک نیست
مطیعیان‌نجار با بیان اینکه چین، ژاپن و رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش به این مهم همت گماشته‌اند، ابراز کرد: جنگ نخبگان، ساخت موشک نیست؛جنگ نرم ما آن است که علم را از آن‌ها یاد بگیریم و برای ارتقاء کشورمان استفاده کنیم.
وی با اشاره به یکی از راه‌های نفوذ اساتید و دانشجویان خارج از کشور ابراز کرد: وظیفه ما آن است که با علم‌ خود کاری جهادی را به انجام برسانیم، مانند جهادگران مدافع حرم که برای حفظ حرم نبرد کرده و شهید می‌شوند.

captcha