اجرای طرح فرهنگی سلام بر فرزند موسی كاظم(ع)
کد خبر: 3521337
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

اجرای طرح فرهنگی سلام بر فرزند موسی كاظم(ع)

کانون خبرنگاران نبأ: طرح فرهنگی سلام بر فرزند موسی كاظم(ع) به همت اداره‌كل برنامه‌های فرهنگی آموزشی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) در حال برگزاری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، طرح فرهنگی سلام بر فرزند موسی كاظم(ع) به همت اداره‌كل برنامه‌های فرهنگی آموزشی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی(ع)،  همزمان با ايام دهه كرامت برنامه‌ريزی شده و مهلت ارسال آثار از 15 مردادماه تا 15 شهريورماه سال جاری است كه به برترين نوشته‌ها به قيد قرعه هدايای متبركه اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال دلنوشته‌های خود خطاب به حضرت حمزه بن موسی الكاظم(ع) به آدرس تلگرامی @hazrate_hamzeh در اين طرح فرهنگی شركت کنند.
یادآور می‌شود، حضرت عبدالعظيم(ع) در زمان اقامت خود در شهرری، روزها به زيارت قبری كه فعلاً در مقابل قبر اوست می‌آمد و می‌فرمود: «هذا قبر رجل من ولد موسی بن جعفر عليه السلام؛ اين قبر مردی از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) است». اولين كسی كه مكان اين قبر منور را زيارت و معرفی کرد جناب سيدالكريم حضرت عبدالعظيم(ع) بوده و بعدها اهالی متدين و مشتاق به خاندان اهل بيت(ع) به زيارت وی مشرف شدند تا اينكه اولين بار سلاطين صفويه كه از اولاد او بوده‌اند، در ايام سلطنت خود به آن قبر توجه جدی کردند.
در همين رابطه، مرحوم دكتر محمدتقی مصطفوی در كتاب آثار تاريخی طهران می‌نويسد: «بقعه امامزاده حمزه(ع) مشتمل بر حرمی به اندازه تقريبی و هيئت حرم حضرت عبدالعظيم(ع) است و همانند آن مزين به آيينه‌كاری و دارای ضريح نقره‌ای از اواسط دوره قاجاريه و صندوق چوبی تازه‌ساز است و ايوان بزرگ شرقی و مسجد بالای سر (در جانب غربی آن) در جنوب غربی آستانه حضرت عبدالعظيم(ع) واقع است كه به نظر می‌رسد از ابنيه دوران شاه طهماسب صفوی باشد».
مراسم بزرگداشت حضرت حمزه بن موسی الكاظم(ع) همزمان با ایام دهه کرامت در روز پنجشنبه، 21 مردادماه از ساعت 18:30 در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) برگزار می‌شود.
captcha