برگزاری کارگاه «روزآمد شدن دانش خبرنگاران و آشنایی با یافته‌های نوین خبری» در مشهد
کد خبر: 3523752
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
به همت ایکنای خراسان رضوی صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه «روزآمد شدن دانش خبرنگاران و آشنایی با یافته‌های نوین خبری» در مشهد

گروه اجتماعی: کارگاه آموزش خبرنگاری تحت عنوان «روزآمد شدن دانش خبرنگاران و آشنایی با یافته‌های نوین خبری» به همت ایکنای خراسان رضوی برگزار شد.

کارگاه آموزش خبرنگاریبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کارگاه آموزش خبرنگاری تحت عنوان «روزآمد شدن دانش خبرنگاران و آشنایی با یافته‌های نوین خبری» به همت ایکنای خراسان رضوی برگزار شد.
این کارگاه دو روزه 27 و 28 مردادماه با حضور مصطفی آجرلو، معاون خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در سالن شورای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد.

دغدغه‌مندی، موتور محرک خبرنگار
آجرلو در نخستین روز از این کارگاه آموزشی، دغدغه‌مندی را موتور محرک خبرنگار عنوان کرد و به بیان ویژگی‌های یک خبرنگار، از جمله داشتن نگاه، تحلیل، دانش و اطلاعات، امانت‌داری، مقاومت در برابر هیجانات و موارد دیگر پرداخت و تأکید کرد: یک خبرنگار، آنچه را دیگران نمی‌بینند، می‌بیند.
وی تصریح کرد: در خبرنویسی، توجه به سه عنصر رویداد، مخاطب و رسانه بسیار حائز اهمیت است و یک خبرنگار در کار خود موفق نمی‌شود مگر با در نظر گرفتن این مسئله و اعمال‌کردن آن در هنگام تهیه اخبار.
معاون خبرگزاری ایکنا ضمن تاکید بر اهمیت مطالعه و افزایش آگاهی به ویژه برای خبرنگاران، اظهار کرد: یک خبرنگار باید دارای تحلیل  باشد که این امر بدون مطالعه میسر نمی‌شود.


برگزاری کارگاه آموزش خبرنگاری در ایکنای‌خراسان‌رضوی
آجرلو با عنوان این مطلب که یک خبرنگار باید در مسائل قرآنی جانب‌دار باشد، به بیان برخی ویژگی‌های یک خبرنگار قرآنی پرداخت.
آشنایی با سبک‌های خبری، شیوه تنظیم صحیح خبر، چگونگی کسب اطلاعات و انجام مصاحبه، پاسخ به سؤالات خبرنگاران و ... از دیگر بخش‌های این کارگاه آموزشی دوروزه بود.

captcha