دانش‌آموزان زنجان نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه می‌کنند
کد خبر: 3532483
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
همزمان با اولین روز از سال تحصیلی جدید؛

دانش‌آموزان زنجان نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از اولین روز از سال تحصیلی جدید در تمام مدارس استان که امکان برگزاری نماز جماعت را دارند، نماز ظهر و عصر به‌صورت جماعت برگزار می‌شود.

مختار تقی‌لو، رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به تشریح برنامه‌های مختلفی که برای سال تحصیلی جاری از طریق این اداره در سطح مدارس استان پیش‌بینی اظهار کرد: امروز به عنوان اولین روز از آغاز سال تحصیلی جدید در تمام مدارس استان که امکان برگزاری نماز جماعت را دارند، نماز ظهر و عصر به صورت جماعت برگزار می‌شود.

625 مدرسه استان شرایط برگزاری نماز جماعت دارند

وی با اشاره به اینکه 625 مدرسه در سطح استان شرایط برگزاری نماز جماعت را دارند، تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته در نیمی از این مدارس نماز ظهر و عصر با حضور امام جماعت و در مابقی مدارس نمازها توسط همکاران برگزار می‌شد.

تقی‌لو در خصوص اجرای طرح مهد در مدارس استان گفت: این طرح مخفف مسئولان همراه دانش‌آموزان است که با هدف شرکت هر چه بیشتر مسئولان مدارس و اولیای آموزشی با دانش‌آموزان در نمازهای جماعت در مدارس بود که در سالهای گذشته به خوبی اجرا شد و در سال تحصیلی جاری نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: با اجرای طرح شایستگی بندگی که قبل از آغاز به کار مدارس در سال تحصیلی و با حضور دانش‌آموزان و مسئولان هر مدرسه صورت گرفت، نمازخانه مدارس گردگیری و نظافت شد تا در اولین روز از شروع سال تحصیلی آمادگی پذیرایی از دانش‌آموزان نمازگزار را داشته باشد.

احلی من العسل با شرکت 3 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

تقی‌لو تصریح کرد: با فرا رسیدن ماه محرم نیز برنامه‌های دینی و مذهبی متناسب با این ماه گرامی در دستور کار قرار دارد که مهمترین آن اجرای احلی من العسل است که به صورت متمرکز استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احلی من العسل با هدف آشنایی دانش‌آموزان با قاسم بن حسن، یکی از شهدای کربلا است، افزود: این برنامه با حضور بیش از 3 هزار دانش‌آموز پیش‌بینی شده است که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از شبکه سراسری قرآن نیز پخش خواهد شد.

مصباح‌الهدی با رویکرد شناخت امام صادق (ع) در زنجان برگزار می‌شود

تقی‌لو به اجرای طرح مصباح الهدی اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه امام شناسی است که در راستای یزنامه جامع کشوری، در سال تحصیلی گذشته نیز با موفقیت در سطح مدارس استان اجرا شد از نیمه دوم مهرماه در مدارس برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: مصباح الهدی در سال تحصیلی گذشته به معرفی امام محمد باقر (ع) اختصاص داشت و امسال در سطح استان زنجان این برنامه با رویکرد شناخت جامع امام جعفر صادق (ع) در دستور کار قرار دارد که دانش‌اموزان علاقه‌مند با شیوه‌های مختلف از جمله در قالب داستان و وبلاگ نویسی در این مسابقه شرکت کرده و در روز ولادت این امام همام از آثار برجسته تقدیر خواهد شد.

حفظ موضوعی قرآن کریم از نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود

تقی‌لو به رویکرد حفظ قرآن در بین دانش‌آموزان استان اشاره و تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید این رویکرد همانند سالهای قبل ادامه دارد و کتابچه‌‌های حفظ موضوعی قرآن تهیه و از نیمه دوم مهرماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

captcha