راهیابی 23 مقاله به بخش نهایی همایش سلامت از دیدگاه قرآن
کد خبر: 3534107
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

راهیابی 23 مقاله به بخش نهایی همایش سلامت از دیدگاه قرآن

گروه اجتماعی: 23 مقاله به مرحله نهایی داوری پنل های تخصصی همایش سلامت از دیدگاه قرآن کریم راه یافت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان شمالی، همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم طی دو روز در پنل های تخصصی در بجنورد برگزار شد.
بر اساس این گزارش در پنل سلامت معنوی، مقالات تاثیر تغذیه حلال از دیدگاه قرآن کریم، نقش سلامت قلب در سبک زندگی از منظر قرآن کریم، هنرهای چهارگانه سبک زندگی مومنانه، بررسی رابطه فطرت و سلامت، نگاه قرآن به آرامش حقیقی، بررسی تاثیر روش آموزش تفکر کاربردی – انتقادی با کمک قرآن کریم برخودکارآمدی ارائه شدند.
در پنل قرآن و سلامت روانی، تطبیق اولویت خصوصیات بیولوژیک ابزار مغز در علوم شناختی با آیات قرآن کریم، بررسی عوامل موثر بر سلامت روان با تاکید بر سوره بقره، بررسی اثربخشی تدبر در آیات قرآن بر افزایش سلامت روان، بررسی عوامل درونی به ثمر نرسیدن رنج و تلاش و نقش آن در سلامت روان از دیدگاه آیات و روایات و سلامت روان از دیدگاه قرآن بررسی شدند.
همچنین در پنل سلامت اجتماعی، بررسی شاخصه های فرهنگ اسلامی جهت تامین سلامت فردی و اجتماعی از منظر قرآن کریم، بررسی جلوه مولفه های سلامت اجتماعی، موانع رویکرد تربیت اجتماعی در حوزه رفتار از منظر قرآن کریم، نقد دیدگاه های مستشرقان درباره چالش های حجاب اسلامی عرضه شدند.
این گزارش حاکی است در پنل سلامت جسمانی، مقالات بررسی سه عامل تغذیه بهداشت فردی و محیط زیست بر سلامت جسمانی، خواب و  بیداری به عنوان یکی از ارکان حفظ الصحة در قرآن کریم، تاثیر تحریک شنوایی با آوای قرآن بر سطح هوشیاری بیماران کمایی ناشی از صدمات مغزی، مفهوم شناسی واژه لغو در واژه نامه های قرآنی و نسبت آن با مفهوم درمان بی نتیجه از دیدگاه پزشکی، سلامت جسم در قرآن با تاکید بر حرمت زنا در قرآن،اثربخشی آوای قرآن در کارآزمایی های بالینی در حوزه زنان مامایی در ایران ارزیابی شدند.
captcha