برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در لبنان
کد خبر: 3536177
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در لبنان

گروه بین‌الملل: همزمان با نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام، همایش شیرخوارگان حسینی در مناطق مختلف لبنان برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در لبنان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «العهد»، انجمن‌های بانوان وابسته به حزب‌الله لبنان در استان‌های «جبل لبنان» و «الشمال» این کشور، همایش شیرخوارگان حسینی را امروز، 16 مهرماه، در شهرک‌ها و روستاهای مختلف این دو استان برگزار کردند.

در این همايش، مادران لبنانی با حضور در حسینیه‌ها، به یاد مظلومیت طفل 6 ماهه کربلا حضرت علي اصغر(ع)، کودکان خردسال خود را به آغوش کشیدند و به عزاداری پراختند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «رادیو نور» لبنان نیز در این زمینه نوشت: همایش شیرخوارگان حسینی به همت انجمن‌های بانوان وابسته به حزب‌الله لبنان در مجتمع سیدالشهداء(ع) شهر «هرمل» واقع در استان «بقاع» لبنان و مجتمع امام حسین(ع) شهرک «القصر» این کشور برگزار شد.

این همایش همچنین، در تعدادی از روستاها و شهرک‌های جنوب لبنان نیز برگزار شد که حسینیه «الزهراء(س) در شهرک «معروب» از جمله مراکزی بود که مادران لبنانی به همراه فرزندان شیرخوار خود با پوشیدن لباس‌های واحد و یکپارچه حضور پیدا کردند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود حزب‌الله لبنان آغاز شد و جمعی از خانواده‌های شهدا نیز از جمله حاضران در این مراسم بودند.

مجتمع «موسی عباس» شهر «بنت جبیل» و حسینیه شهرک‌های «جویا» و «عیتیت»، «زبقین»، «الطیبة‌ الجنوبیة»، «میس الجبل»، «کفرکلا»، از دیگر مناطق جنوب لبنان بود که همایش شیرخوارگان حسینی در آن‌ها برگزار شد.

نخستین جمعه محرم به‌‌عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گذاری شده و به همین مناسبت همایش شیرخوارگان حسینی امسال نیز علاوه بر شهرها و مناطق مختلف کشورمان، در برخی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد.
captcha