شیعیان اتریش؛ الگویی از جامعه‌ای وارسته در کشوری غربی
کد خبر: 3536680
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
سباستین کورتز عنوان کرد:

شیعیان اتریش؛ الگویی از جامعه‌ای وارسته در کشوری غربی

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه اتریش طی سخنانی در مراسم ویژه محرم در وین جامعه اهل بیت‌مدار اتریش را الگویی از یک جامعه وارسته در کشوری غربی توصیف کرد که بیشترین نقش سازنده و اخلاقی را در جامعه میزبان داشته‌اند.

شیعیان اتریش؛ الگویی از جامعه‌ای وارسته در کشوری غربی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای نخستین‌بار، پیروان اهل بیت(ع) در اتریش، علاوه بر برپایی مجالس مردمی، مراسمی را با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری اتریش و با مشارکت سفرای کشورهای خارجی در وین، برگزار كردند.
در این مراسم كه به دعوت جامعه مسلمانان علوی برپا شد، سیدیوگسل بیگین، دبیرکل جامعه اسلامی علویان اتریش، با بیان سخنانی گفت: پیروان مکتب اهل بیت(ع) در دنیای پرخشونت کنونی، ثابت کرده‌اند که می‌توانند الگویی مناسب برای صلح و عدالت جهانی باشند.
در ادامه این مراسم، سباستین کورتز، وزیر خارجه اتریش نیز در سخنرانی خود جامعه اهل بیت‌مدار مسلمان در اتریش را الگویی از یک جامعه وارسته در کشوری غربی توصیف کرد که بیشترین نقش سازنده و اخلاقی را در جامعه میزبان داشته‌اند.
وی گفت: بسیار خوشحالم که برای نخستین‌بار، جامعه اسلامی و پیرو اهل بیت(ع)، مراسم محرم را در فضایی رسمی به دولتمردان اتریش معرفی می‌کند و با برپایی این جلسه، الگویی برای گفت‌وگو با دیگران و معرفی صلح و عدالت معرفی كرده‌اند.
در ادامه این مراسم، سید مراد یشیل باش، ذاکر اهل بیت(ع) مرثیه‌ای در رثای شهدای کربلا ایراد کرد.
در این بخش از مراسم، تمامی حاضرین اعم از مسلمان و غیرمسلمان که به حرمت سیدالشهدا(ع) جامه سیاه بر تن کرده بودند، به پا خواسته و قطعه‌هایی حزین را با ذاکر مراسم همخوانی و زمزمه کردند.
بنا بر اعلام این خبر، در این‌ مراسم، مولایی، سفیر و محمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی کشورمان در اتریش، در جمع سفرای كشورهای خارجی، به بیان نقش  محرم و عاشورای حسینی و اصلاح‌گری مکتب اهل بیت(ع) پرداختند.
همچنین از این پس قرار است این نشست به صورت رسمی در ایام محرم هر سال در اتریش برگزار شود.

captcha