تحصیل 6500 دانشجو در دانشگاه یاسوج
کد خبر: 3538170
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

تحصیل 6500 دانشجو در دانشگاه یاسوج

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه یاسوج گفت: 6 هزار و 500 دانشجو طی سال‌ تحصیلی جاری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، محمودرضا رحیمی، رئیس دانشگاه یاسوج امروز، 25 مهرماه در مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، اظهار کرد: طی سال تحصیلی گذشته 6 هزار و 200 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کردند که امسال با توجه به اضافه شدن دانشجویان جدیدالورود و فارغ‌التحصیلان، این تعداد دانشجو امسال به 6 هزار و 500 نفر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه طی سال جدید تحصیلی هزار و 760دانشجو در این دانشگاه پذیرش شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد دانشجو هزار و 600 نفر در دانشگاه یاسوج و مابقی در دانشگاهای صنعت و معدن چرام و صنعت نفت گچساران پذیرفته شدند.
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه 53 درصد دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه دختر و مابقی پسر هستند، تصریح کرد: هزار و 60 نفر از مجموع دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در مقطع کارشناسی، 479 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 56 نفر در مقطع دکترا بودند.
رحیمی ابراز کرد: امسال با تلاش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانشگاه یاسوج دیگر خوابگاه خودگردان ندارد بنابراین خدمات‌دهی به دانشجویان بهتر می‌شود.
وی ادامه داد: طی سال جاری تحصیلی هزار و 125 نفر از دانشجویان دختر و پسر ورودی جدید، متقاضی خوابگاه بودند که همه آنها در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه اسکان داده شدند.
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: این دانشگاه 13 خوابگاه ملکی با ظرفیت دو هزار نفر دارد که شامل هفت خوابگاه دخترانه و 6 خوابگاه پسرانه است.
رحیمی ابراز کرد: دانشجویان این دانشگاه در 52 کدرشته کارشناسی، 90 کدرشته ارشد و 30 کدرشته دکترا تحصیل می‌کنند.
وی یادآور شد: حوزه پژوهشی دانشگاه از طرح‌ها، پژوهش‌ها و تحقیقات دانش بنیان دانشجویان حمایت می‌کند.
رئیس دانشگاه یاسوج اضافه کرد: تمرکز این دانشگاه بر توسعه خدمات رفاهی گذاشته شد که نتیجه آن توسعه خوابگاه‌های ملکی و حذف خوابگاه‌های خودگردان بوده است. تمام تلاش ما برای آسایش و آرامش دانشجویان است.
captcha