برگزاری اولین روز مسابقات ملی مناظره دانشجویان/ راهیابی چهار تیم به مرحله بعدی مسابقات
کد خبر: 3540217
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
دبیر اجرایی مسابقات ملی مناظره دانشجویان خبر داد:

برگزاری اولین روز مسابقات ملی مناظره دانشجویان/ راهیابی چهار تیم به مرحله بعدی مسابقات

گروه دانشگاه: حبیب متوسل گفت: در اولین روز از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، چهار تیم به‌عنوان تیم‌‌های برتر به مرحله بعد راه پیدا کردند.

حبیب متوسل، دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران «نشان خواجه نصیر طوسی» استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اولین روز برگزاری این مسابقات گفت: پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور 16 تیم از روز یکشنبه‌، 2 آبان‌ماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران آغاز شد.
وی افزود: در اولین روز این مسابقات هشت تیم از دانشگاه‌های مختلف تهران به رقابت با هم پرداختند و در اولین مسابقه که از ساعت 13 آغاز شد، دو تیم «برهان» و «جیم» از دانشگاه امام صادق(ع) در رابطه با موضوع «برگزاری کنسرت در دانشگاه، ناقض حریم علمی دانشگاه و مخالف شئون دانشجویی است» با هم به رقابت پرداختند که تیم برهان به‌عنوان موافق و تیم جیم به‌عنوان مخالف این موضوع به ارائه نظریه خود پرداختند که در پایان تیم جیم با امتیاز بالاتر نسبت به رقیب خود به مرحله بعد راه یافت.

متوسل ادامه داد: در دومین مسابقه که از ساعت 14 آغاز شد، تیم «شهید مطهری» از دانشگاه شهید مطهری البرز و تیم «گفتمان سبز» درباره موضوع «ماهواره؛ عامل اصلی فساد و فحشا در خانواده» با هم به رقابت پرداختند که تیم شهید مطهری به‌عنوان موافق و تیم گفتمان سبز به‌عنوان مخالف این موضوع نظرات خود را ارائه داده که در پایان تیم گفتمان سبز به عنوان تیم برتر به مرحله بعد راه یافت.
وی بیان کرد: دو تیم «مسطور» از دانشگاه تهران و تیم «راسخون» از دانشگاه امیر کبیر در سومین مسابقه در رابطه با «پولی شدن دانشگاه‌ها با برقراری عدالت در تضاد است» با هم به رقابت پرداختند که در این مسابقه تیم مسطور به‌عنوان موافق و تیم راسخون به‌عنوان مخالف این موضوع نظرات خود را بیان کردند که در پایان تیم مسطور به مرحله بعد راه یافت.

دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در تهران گفت: آخرین مسابقه، از روز اول این مسابقات بین دو تیم «اینفینیتی» از دانشگاه خوارزمی و تیم «خرداد» از دانشگاه علم و صنعت با موضوع «ارائه آمار‌های مثبت و امیدبخش لازمه حفظ آرامش است» برگزار شد که تیم اینفینیتی به‌عنوان موافق و تیم خرداد به‌عنوان مخالف این موضوع به بیان نظرات خود پرداختند که در پایان تیم اینفینیتی به عنوان تیم برتر به مرحله دوم راه پیدا کرد.
حبیب متوسل اظهار کرد: در مرحله بعد دو تیم گفتمان سبز و تیم جیم با موضوع «یارانه نقدی باید به اقشار ضعیف و کم در آمد جامعه تعلق بگیرد»، به مناظره خواهند پرداخت که تیم گفتمان سبز به‌عنوان موافق و تیم جیم به‌عنوان مخالف این موضوع نظرات خود را بیان خواهند کرد.

وی ادامه داد: تیم‌های اینفینیتی و مسطور در مرحله بعد در رابطه با موضوع «نگاه اقتصادی به فرهنگ آن را به ابتذال می‌کشاند» با هم به رقابت می‌پردازند که تیم اینفینیتی به‌عنوان موافق و تیم مسطور به‌عنوان مخالف این موضوع نظرات خود را بیان می‌کنند و این دو مسابقه روز سه‌شنبه، 4 آبان‌ماه از ساعت 13 برگزار خواهد شد.
وی افزود: انتخاب تیم برتر در هر مسابقه به معنای تأیید موضع آن‌ها نیست، بلکه به معنای تأیید نحوه مناظره کردن، استفاده از استدلال مناسب و اخلاق مناظره است و داوران این مسابقات از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و دانشگاه‌های تهران است که در هر مناظره سه داور به قضاوت می‌پردازند.

متوسل گفت: در این دوره از مسابقات از داوران دانشجویی به‌صورت آزمایشی استفاده کردیم که اگر این طرح با موفقیت انجام شود در مسابقات کشوری که در آذرماه برگزار خواهد شد، در کنار دیگر داوران از آن‌ها استفاده خواهد شد که 20 درصد از امتیازات تیم‌ها را داوران دانشجویی و 70 درصد از امتیازات را اعضای هیئت علمی و 10 درصد از امتیازات تیم‌ها را رئیس مسابقه خواهند داد.
وی افزود: در این دوره هر تیم با چهار شرکت کننده در مسابقه حضور دارند که دو نفر به‌عنوان مناظره کننده و دو نفر به‌عنوان محقق حضور دارند که افراد مناظره کننده قابل تغییر است ولی در حین مسابقه ثابت است.

متوسل افزود: چهار مسابقه دیگر این مرحله روز دوشنبه 3 آبان‌ماه از ساعت 13 در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد که در اولین مسابقه تیم «آزاد اندیشی» و تیم «بینات» با موضوع «شبکه‌های اجتماعی، وسیله محوری نفوذ در فرهنگ ایران هستند» با هم به رقابت خواهند پرداخت که تیم آزاد اندیشی به‌عنوان موافق و تیم بینات به‌عنوان مخالف نظرات خود را ارائه خواهند داد.
دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در تهران اضافه کرد: در مسابقه دوم که از ساعت 14 آغاز خواهد شد دو تیم «هدی» و «رهرو» به ارائه نظرات خود در رابطه با موضوع «مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها بایستی در مسئله پوشش دانشجویان مداخله کنند» خواهند پرداخت که تیم هدی به‌عنوان موافق و تیم رهرو به‌عنوان مخالف این موضوع به مناظره می‌پردازند.

وی گفت: تیم‌‌های «سلام» و «پرسا» در رابطه با موضوع «تعامل سازنده با قدرت‌های جهانی و دستیابی توافق هسته‌ای، در راستای اقتصاد مقاومتی است» در سومین مناظره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که تیم سلام به‌عنوان موافق و تیم پرسا به‌عنوان مخالف نظرات خود را بیان خواهند کرد.
متوسل در پایان گفت: آخرین مسابقه این مرحله بین دو تیم «مکتب تهران» و «طلوع» به‌عنوان موافق و مخالف موضوع «ارتباط مستقیمی بین حجاب و سلامت روانی بانوان وجود دارد» برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، «نشان خواجه نصیر طوسی» از روز یکشنبه، 2 آبان‌ماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، تالار کمال آغاز شد و تا روز سه‌شنبه، 11 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

captcha