قول گوگل، اپل و اوبر به مسلمانان
کد خبر: 3554563
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

قول گوگل، اپل و اوبر به مسلمانان

گروه بین‌الملل: پس از فیسبوک، مایکروسافت و توئیتر، سه غول دیگر دنیای فناوری و رایانه‌ قول دادند که در طرح ترامپ برای ایجاد سامانه اطلاعاتی علیه مسلمانان مشارکت نخواهند کرد.

قول گوگل، اپل و اوبر به مسلمانان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «engadget»، پس از تظاهرات گروهی از مهندسان آمریکا در اعتراض به ایجاد سامانه اطلاعاتی علیه مسلمانان، شرکت‌های گوگل، اپل و اوبر نیز به رسانه‌ها اعلام کردند که از این طرح حمایت نخواهند کرد.

فیسبوک، مایکروسافت و توئیتر نیز پیش‌تر عدم همکاری خود با این طرح را اعلام کرده بودند.

احتمال راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی علیه مسلمانان در آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی از سوی دونالد ترامپ مطرح شد و وی هنوز احتمال انجام این کار را رد نکرده به علاوه «کریس کوباش»، از اعضای تیم انتقالی ترامپ، پیشنهاد کرده که این طرح انجام شود.

گوگل اعلام کرد: تاجاییکه شرکت ما می‌داند چنین طرحی روی میز تصمیم‌گیری نیست اما اگر هم باشد ما اینکار را انجام نخواهیم داد.

اپل نیز اعلام کرد که سازنده آیفون با چنین کاری مخالف است. ما معتقدیم که با همه مردم باید به یک شکل رفتار شود و دین، علایق و ظاهر آنان دلیل رفتار متفاوت نیست.

غول‌های تکنولوژی هفته گذشته در جریان کنفرانس تکنولوژی با دونالد ترامپ دیدار کرده تا در مورد اشتغال‌زایی، مالیات، چین و دیگر موضوعات صحبت کنند.

یکی از این غول‌های تکنولوژی به نام «اورکل» از پاسخ به همکاری با طرح ترامپ برای ثبت اطلاعات مسلمانان امتناع کرد. «سفرا کتز»، مدیرعامل آمریکایی ـ اسرائیلی اورکل قرار است به تیم انتقالی ترامپ بپیوندد.

captcha