تثبیت و ترویج ارزش‌ها را با اصلاح روش‌ها مدنظر قرار دهیم
کد خبر: 3556931
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی:

تثبیت و ترویج ارزش‌ها را با اصلاح روش‌ها مدنظر قرار دهیم

گروه سیاست و اقتصاد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تخریب کردن، یکی از عادت‌های بد همه ما است که به آن مبتلا شده‌ایم، اظهار کرد: نگاه ما این گونه نیست که دولت‌ها می‌خواسته‌اند خیانت کنند بلکه معتقدیم باید تثبیت و ترویج ارزش‌ها را با اصلاح روش‌ها مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، ششم دی ماه طی سخنانی در سالن اجتماعات شهید شهابیان، تدین را یکی از ویژگی‌های مردم کاشمر دانست و افزود: بدون شک کاشمر شهر و منطقه‌ای برخوردار، سالم و رو به پیشرفت است.
وی با اشاره به اینکه باید در این رشد و توسعه سهم خودمان را به عنوان مدیران اجرایی به خوبی ایفا کنیم، افزود: کاشمر از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برخوردار است که سرمایه فرهنگی، انسانی، اجتماعی، اقتصادی و طبیعی از آن جمله است.
حسینی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی منطقه کاشمر، سرمایه متمایزی در مقایسه با سایر سرمایه‌ها است، بیان کرد: منطقه کاشمر 652 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی با اعلام اینکه 2.6 درصد جمعیت استان مربوط به منطقه کاشمر است در حالی که با 652 شهید از 17 هزار شهید استان خراسان، سهم شهدای منطقه 3.8 درصد است، اظهار کرد: این آمار بالا نشان دهنده روحیه تدین و انقلابی مردم کاشمر است.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، از رزمندگان و جانبازان به عنوان دیگر سرمایه‌های فرهنگی شهرستان نام برد و افزود: کاشمر با داشتن هزار و 917 رزمنده و جانباز، 3.9 درصد جمعیت جانبازان و آزادگان استان را تشکیل می‌دهد.
وی از شهدا، رزمندگان و جانبازان به عنوان مهم‌ترین نماد سرمایه‌های فرهنگی و انسانی نام برد و افزود: 232 مسجد و حسینه در شهرستان است که مردم برنامه‌های عبادی خود را در این مکان‌ها انجام می‌دهند.
حسینی در ادامه به فعالیت 6 واحد دانشگاهی، 230 مدرسه و آموزشگاه اشاره کرد و افزود: 99 مرکز ثبت شده میراث فرهنگی از دیگر سرمایه‌های فرهنگی منطقه است که باید به آن‌ها توجه کرد.
وی با بیان اینکه به خاطر وجود دو امامزاده شریف سید حمزه(ع) و سید مرتضی(ع) همه ساله 2.5 تا 3 میلیون زائر به زیارت این دو امامزاده مشرف می‌شوند، بیان کرد: مردم کاشمر باید قدر این سرمایه‌های عظیم فرهنگی را بدانند.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه وجود 28 هزار و 536 دانش‌آموز و 7 هزار و 200 دانشجوی این شهرستان را گواهی بر سرمایه غنی انسانی منطقه دانست و اظهار کرد: براساس تحقیقاتی که در خصوص وضعیت فرهنگ دیار ترشیز داشته‌ام، همگنی این منطقه با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به نسبت همه شهرهای دیگر بیشتر بوده است.
وی با اشاره به اینکه دولت در تلاش است تا هر چه بیشتر رونق اقتصادی ایجاد کند، آرامش در عرصه سیاسی، آسایش در عرصه اقتصادی و امنیت در عرصه فرهنگی را شعار دولت اعلام کرد و گفت: این دولت اهتمام و توجه ویژه‌ای به بخش اقتصادی دارد.
حسینی در ادامه با بیان اینکه معتقدیم تمامی دولت‌هایی که تاکنون روی کار آمده‌اند خدماتی ارائه داده‌اند، گفت: تخریب کردن، یکی از عادت‌های بد همه ما است که به آن مبتلا شده‌ایم.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه نگاه ما این گونه نیست که دولت‌ها می‌خواسته‌اند خیانت کنند بلکه معتقدیم باید تثبیت و ترویج ارزش‌ها را با اصلاح روش‌ها مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: با وجود همه آسیب‌ها، 5 ظرفیت بی‌بدیل در جامعه ایران داریم که شامل هویت دینی و انقلابی، هویت ملی، هویت خانوادگی و هویت علمی می‌شود.
وی با اعلام اینکه با وجود همه اعتراضاتی که مردم به مسئولان دارند، انقلاب خود را دوست دارند، بیان کرد: هیچ کشوری در دنیا نیست که خانواده آن‌ها به اندازه جامعه ایران اصالت داشته باشد.
حسینی با اشاره به اینکه باید روش‌ها اصلاح شود و در عرصه سیاسی و اقتصاد، آرامش ایجاد کرد، گفت: مدعی هستیم که انقلاب اسلامی مدل بی بدیل اعتقادی، نظری و عملی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌دهد که می‌تواند به عنوان مدلی برای حاکمیت در جامعه باشد.
وی اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب را نسخه شفا بخشی دانست و با بیان اینکه دولت بر روی این موضوع به طور ویژه تمرکز کرده است، بیان کرد: دولت برای انجام راهبردهای اقتصاد مقاومتی حریص است.

captcha