9 دی انقلاب سوم در ایران بود
کد خبر: 3557739
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
ضرغامی:

9 دی انقلاب سوم در ایران بود

گروه سیاست و اقتصاد: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 9 دی را انقلاب سوم در ایران خواند و افزود: پیروزی انقلاب در سال 57، تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 و 9 دی 88 به لحاظ اهمیت، ابعاد، کیفیت و محتوای متفاوت یک انقلاب دیگر بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی،صبح امروز 9 دی در همایش بررسی ابعاد فتنه‌ نانجیبان و حماسه نهم دی که با حضور مسئولین و مردم بصیر چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با سپاس گذاری از حضور حماسه‌آفرین مردم چهارمحال و بختیاری در روز هشت دی‌ماه سال 88، گفت: حضور مردم استان‌هایی چون چهارمحال و بختیاری در 8 دی‌ماه نقشی تأثیرگذاری در آفرینش حماسه 9 دی داشتند و پیش‌گام و وظیفه‌شناسی کردند.
وی 9 دی را انقلاب سوم در ایران خواند و افزود: پیروزی انقلاب در سال 57، تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 و 9 دی 88 به لحاظ اهمیت، ابعاد، کیفیت و محتوای متفاوت یک انقلاب دیگر بود.
ضرغامی از مهمترین نقاط عطف انقلاب را حماسه 9 دی دانست و اظهار کرد: در چند ماهی که ناآرامی‌ها در خیابان‌های تهران بود رسانه‌های غربی با تصویرسازی به برکناری انقلاب امیدوار شده بودند و برخی از خواص چه آگاهانه و چه ناآگاهانه به دشمنان کمک کرده و دشمن را امیدوار کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخابات سال 88 را به لحاظ کمی و فراگیری و گستردگی فوق‌العاده دانست و تصریح کرد: در این انتخابات 40 میلیون نفر شرکت کردند و 85 درصد از واجدین شرایط رأی دادند و این نشان از اتکای جمهوری اسلامی به رأی مردم بود.
وی عنوان کرد: در همان روزها آمریکا در مقابل مواضع مقتدرانه ایران کنار آمده بود اما با این اتفاقات دشمن امیدوار شده بود که با رمز تقلب فتنه‌گری را آغاز کردند و در تهران و شهرهای بزرگ ناآرامی ایجاد کردند.
ضرغامی 9 دی را برای همه اقشار مردم مهم خواند و با اشاره به حضور افرادی که حتی به سران فتنه رأی داده بودند اما پس از بیانات رهبری در نماز جمعه در حماسه 9 دی حضور پیدا کردند، تصریح کرد: آن‌ها در 9 دی حضور داشتند زیرا از نیروهای انقلاب و مردمی بودند ولی سران فتنه نتوانستند این حضور را درک کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان خود با مهدی کروبی از سران فتنه 88 در همان سال، گفت: بر اساس سخنان کروبی سران فتنه در نظر داشتند تا با تشویق اغتشاش‌گران در نماز جمعه به امامت رهبری در سال 88 به اهداف خود برسند ولی این اتفاق نیفتاد و دلیل آن آگاهی مردم بود که فهمیدند که آشوب گران دنبال مقاصدی دیگر هستند نه فقط گفتن حق و در حضور نیافتند.
وی اظهار کرد: حتی با تبلیغات افراد وابسته به برخی از خواص فقط 5 هزار نفر اغتشاش کردند و با سنگ‌پرانی و اهانت به زنان چادری رفتارهای ساختارشکن داشتند. این‌ها ملت نبودند و همه به‌خوبی این را فهمیدند.
ضرغامی با بیان اینکه با رمز تقلب فتنه‌گری و آشوب گری را آغاز کردند، گفت: در آن انتخابات فاصله آرای نفر اول و دوم انتخابات بیش از 12 میلیون رأی بود مگر می‌شود چنین اختلافی تقلب شده باشد. همه از نظارت خوب شورای نگهبان و حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی مطلع بودند ولی باز هم سران فتنه نپذیرفتند.
وی از انتخابات سال 84 یاد کرد که در آن کروبی با اختلافی ناچیز رئیس‌جمهور نشد ولی اعتراضی نکرد چرا اکنون که این‌قدر اختلاف زیاد است اعتراض کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی محور اصلی اغتشاشات و ناآرامی‌ها را خواص دانست و گفت: برخی‌ها با سکوت خود به ناآرامی‌ها دامن زدند و برخی‌ها نیز از روی جهل و نابلدی سخنانی می‌گفتند که اگر نظام عوض شد مواضع آنان حفظ شود.
ضرغامی اتاق فکر ناآرامی‌ها و فتنه را در خارج از کشور دانست و عنوان کرد: طرح آشوب بر اساس انقلاب رنگین بود که در کشورهای دیگر نیز بارها جواب داده بود و اکنون دشمن درصدد بود با این روش انقلاب را براندازد اما موفق نشدند.
وی کروبی را کسی خواند که در مقابل تندروی‌های حزب مشارکت در سال‌هایی که رئیس مجلس بود ایستادگی می‌کرد ولی در انتخابات همراهان وی اجازه استقلال فکری به وی ندادند و با او را وارد فتنه کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر مماشات رهبر انقلاب در مسائل انتخابات آن روزها، اظهار کرد: رهبری با عدول از قانون دستور بازشماری آرا با حضور نمایندگان نامزدها را دادند ولی سران فتنه حتی به این بازشماری هم قانع نشدند زیرا دنبال چیز دیگری بودند و می‌خواستند زمینه را برای ضدانقلاب فراهم کنند.
ضرغامی با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌خواهند پدری کنند و می‌گویند از فتنه سخن نگویید و بگذاریدمردم وحدت داشته باشند، افزود: وحدت در 9 دی محقق شد و مردم با روشنگری دریافتند که چه اتفاقی افتاده است.
وی ویژگی اصلی فتنه را ایجاد گردوغبار دانست و تصریح کرد: رهبری با درایت و تدبیر نگذاشتند که این گردوغبار در فضای کشور ایجاد شود به همین منظور با فتنه گران تا حد امکان سازش داشتند.
ضرغامی با اشاره به اینکه خواص در این مسائل سکوت کردند و زبانشان بند آمد، گفت: اینان در روز آخرت نیز زبانشان بند خواهد آمد همان‌گونه که تاکنون سکوت کرده و حاضر به بیان حق نیستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پاره کردن عکس امام و اهانت به امام و رهبری در آن روزها، افزود: حتی منافقان با تجمع در خارج از کشور شعار علیه نظام دادند.
وی بحث اصلی را شهدا و آرمان‌های امام و رهبری دانست و اظهار کرد: برخی از خواص به جای یک کاسه شدن فتنه را زیرسوال می‌برند.
ضرغامی گفت: ما در معادلات خارجی اگر به توانایی‌های خود اقتدا نکنیم هضم می‌شویم.
وی برجام را از عنایات خداوند خواند و گفت: برجام بهترین الگو برای جوانان ماست تا آمریکا و دشمنان اسلام را به‌خوبی بشناسند و بدانند که به قول خود وفادار نیستند.
ضرغامی از تلاش آمریکا و کشورهای استکباری برای جلوگیری از آزادسازی حلب اشاره کرد و افزود: با حمایت ایران از نیروهای انقلابی سوریه علاوه بر آزادسازی حلب بسیاری از اسیران در این منطقه آزاد شدند.

captcha