دلایل افزایش رشته‌های دومین مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان
کد خبر: 3562389
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
سیف‌اللهی بیان کرد:

دلایل افزایش رشته‌های دومین مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان

گروه مسابقات: دبیر شورای سیاست‌گذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام به بیان برخی علل برگزاری رقابت انتخابی برای معرفی نماینده کشورمان در این مسابقات پرداخت.

حسین سیف‌اللهی

حسین سیف‌اللهی، دبیر شورای سیاستگذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ در مورد حضور قاریان روشندل در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، گفت: سال گذشته این موضوع که قاریان نیز حضور داشته باشند، مطرح شد، اما با توجه به اینکه اولین تجربه برگزاری مسابقات بود، تصمیم گرفته شد تا رقابت‌ها تک رشته‌ای باشد.
وی افزود: دوره اول بیشتر به دنبال کسب تجربه بودیم، بنابر این تأکید زیادی بر برگزاری گسترده آن نبود و صرفاً اجماع بر روی رشته حفظ کل صورت گرفت.
دبیر شورای سیاستگذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، تصریح کرد: با توجه به اینکه اولین دوره مسابقات به شکل موفقیت آمیزی برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا مسابقات در دو رشته حفظ کل و قرائت برگزار شود، ‌این موضوع در کمیته فنی مطرح و در نهایت مصوب شد.
سیف‌اللهی اظهار کرد: امسال دعوت‌هایی که صورت گرفته است، در دو رشته قرائت و حفظ کل است و از هر کشور خواسته‌ایم تا دو نماینده در رشته‌های حفظ کل و قرائت را به این مسابقات اعزام کند.
وی در ادامه به برگزاری مسابقه انتخابی نماینده‌های کشورمان در این مسابقات در اوایل بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته است، مقرر شده است تا مسابقه انتخابی طی روزهای پنجم و ششم بهمن‌ماه برگزار شود، روز پنجم پذیرش و روز ششم نیز رقابت برگزار می‌شود.
دبیر شورای سیاستگذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام در مورد نحوه انتخاب نماینده‌های کشورمان در این مسابقات، خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوانی که به استان‌ها داده شده است، از آنها خواسته‌ایم تا نفراتی که حافظ کل قرآن و نیز قاریان برجسته‌ای هستند، همراه با مدارکی دال بر حافظ و قاری قرآن بودن به ما معرفی کنند. همچنین این افراد باید در مسابقات معتبر کشوری رتبه داشته باشند.
سیف‌اللهی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا با وجود برگزاری مسابقات قرآن سازمان بهزیستی که روشندلان سراسر کشور نیز در آن حضور دارند، رقابت انتخابی مجددی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه احتمال داده می‌شد در مسابقات بهزیستی همه روشندلان حضور نداشته باشند و خواسته ما این بود که کار گسترده‌تر برگزار شود، این فراخوان صورت گرفت تا از تمام ظرفیت کشور استفاده شود. ممکن است افرادی باشند که در مسابقات بهزیستی حضور نداشته باشند و از سطح خوبی نیز برخوردار باشند.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری مسابقات طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: جلسات شورا و کمیته‌های مختلف این مسابقات برگزار می‌شود، ضمن اینکه هماهنگی‌های بسیار خوبی با مسئولان سازمان اوقاف نیز صورت گرفته است. در حال حاضر کل سازمان درگیر کار شده‌اند تا به حول الهی شاهد رقابت‌های بسیار مطلوب و سطح بالا باشیم.
captcha