دومین جشنواره قرآنی مدهامتان روستایی امروز پایان می یابد
کد خبر: 3575044
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷

دومین جشنواره قرآنی مدهامتان روستایی امروز پایان می یابد

گروه مسابقات: دومین دوره مسابقات سراسری قرآن مدهامتان روستایی که از روز گذشته و در روستای روتان استان هرمزگان آغاز شده است، امروز به کار خود پایان می دهد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت مدهامتان روستایی از روز گذشته و با برگزاری مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرد و پس از آن مسابقات در دو رشته قرائت و اذان آغاز شد.
بر همین اساس در این دوره از مسابقات که قرار بود با حضور 73 شرکت کننده برگزار شود، نمایندگان استان های اردبیل و گیلان به دلیل شرایط نامساعد جوی موفق به حضور در مسابقات نشدند تا این رقابت قرآنی با حضور 58 شرکت کننده آغاز شود.
یکی از تغییراتی که در این دوره از مسابقات شاهد آن بودیم و در آخرین روزهای مسابقات قطعی شد بحث جایگزینی رشته اذان به جای رشته حفظ قرآن کریم بود. این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که با توجه به محوریت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این جشنواره و نیز محوریت اذان و قرائت قرآن در مساجد کشور، مسئولان را بر آن داشت تا این جابجایی صورت بگیرد.
همچنین از جمله دیگر تغییرات این دوره از مسابقات فراهم کردن شرایط برای حضور عشایر در این مسابقات بوده است. برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری جشنواره مدهامتان در سال آینده راه می یابند.
این جشنواره تنها در بخش آقایان برگزار می شود اما بر اساس گفته های مسئولان در بخش جنبی این جشنواره شاهد رقابت بانوان استان هرمزگان در رشته حفظ قرآن کریم خواهیم بود. این تصمیم به دلیل دوری مسافت و سختی های حضور بانوان تنها به استان هرمزگان شده محدود شده است.
مراسم اختتامیه این مسابقات نیز امروز بعد از اذان مغرب و با معرفی نفرات برتر رشته های مختلف برگزار می شود.
captcha