سیر تا پیاز برنامه‌های نوروزی سیما
کد خبر: 3582016
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

سیر تا پیاز برنامه‌های نوروزی سیما

گروه هنر: مرتضی میرباقری؛ معاون سیمای رسانه ملی و مدیران شبکه‌های تلویزیونی به تشریح برنامه‌های نوروزی پرداختند؛ برنامه‌هایی که به سبب تقارن ایام نوروز با ایام خجسته میلاد حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع)، قالبی شاد و مفرح دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری تشریح برنامه‌های شبکه‌های مختلف رسانه ملی در ایام نوروز 96، شب گذشته سه‌شنبه 17 اسفند با حضور مرتضی میرباقری؛ معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیران چند شبکه اصلی تلویزیون برگزار شد.

در ابتدای این نشست مرتضی میرباقری به همزمانی سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) با ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: این تقارن موجب شده است که ما مناسبت‌های ملی و دینی را توأمان در کنار هم داشته باشیم و قطعاً تا 6 سال دیگر نوروز و ایام شادی آغاز سال نو به جهت تقارن با اعیاد رجب و شعبان، از شور و طراوت زیادی مضاعفی برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: معاونت سیمای رسانه ملی به این دلیل خود را برای یک دوره کاری ویژه برای نوروز پیش رو و سال‌های آینده مهیا کرده است مضافاً بر اینکه امسال بلافاصله ما با طی ایام تعطیلات سال نو وارد فضای انتخاباتی خواهیم شد و بعد از این ایام هم‌میهنان مؤمن و روزه‌دار میهمان خدا در ایام ماه مبارک رمضان خواهند شد.

ترافیک و فشردگی در برنامه‌های رسانه ملی به سبب فراوانی مناسبت‌ها

میرباقری  تصریح کرد: چنین تداخلی در ایام مناسبتی موجب خواهد شد که به ویژه در دو سه ماه آینده در شبکه‌های مختلف تلویزیونی شاهد یک ترافیک و فشردگی منحصر به فرد در زمینه تولید و پخش برنامه‌های ویژه و مناسبتی باشیم که البته یک بار در دوره مدیریت قبلی‌ام مشابه این فضا را تجربه کردم با این تفاوت که در آن ایام محرم و صفر با ایام نوروز تداخل پیدا کرده بود و لذا ماهیت و رویکرد برنامه‌سازی مناسبتی ویژه آن ایام با اکنون که ایام شادی و بهجتی را پیش رو داریم متفاوت بود.

معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه  با اشاره به اینکه معرفی برنامه‌های ویژه ایام نوروز را به مدیران هر یک از شبکه‌ها واگذار خواهد کرد، گفت: من تنها به یک مورد اشاره خواهم کرد و به شکل فهرست‌وار در مورد برخی از شاخص‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این ایام می‌پردازم؛ اما موردی که خواستم به آن اشاره کنم، مسئله ساختاری در تولید برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران است و در نخستین شاهد مثال در اثبات این مدعا قصد دارم در مورد ساختار محبوب نمایشی که در تولیدات داخلی مجموعه‌سازی نمود دارد اشاره کنم.

وی افزود: هم‌اکنون در سازمان صدا و سیما یکصد سریال و مجموعه فعال داریم که یا در بخش تحقیق و نگارش فیلمنامه به سر می‌برند و یا مراحل ساخت و حتی پساساخت خود را پشت سر می‌‎گذارد که تقریباً سهم هر یک از این موارد یعنی مراحل تحقیق و نگارش و سپری شدن مراحل ساخت از این آمار ارائه شده، مساوی است.

قطعی شدن کنداکتور برنامه‌های سیما تا نوروز 97

میرباقری تأکید کرد: براین اساس این اطمینان را می‌دهم که در زمینه مجموعه سازی و پرداختن به ساختار نمایشی معاونت سیما کنداکتور برنامه‌های خود را حداقل تا نوروز سال 97 قطعی کرده است و ما متناسب با هر مناسبت ملی و مذهبی، یک مجموعه نمایشی و سریال تلویزیونی خواهیم داشت، امری که متأسفانه بنا به دلایلی در سال جاری به ویژه ویژه محرم و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی موفق به آن نبودیم.

وی ادامه داد: امروز به جرئت می‌توانم بگویم که هیچ‌یک از کارگردانان فعال و باسابقه رسانه ملی در امر مجموعه‌سازی که طی 30 سال گذشته با سازمان همکاری کرده‌اند وجود ندارند که مشغول فعالیت در زمینه هنری نباشند و به شکل آماری بیش از 10 هزار بازیگر و عوامل تولید بر سر کار هستند که به نوعی با توجه به مضایق مالی توانسته‌ایم منطبق با شعار سال یعنی حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم و نکته جالب توجه اینکه با چنین رویکردی ما مهاجرت معکوس بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای را داشتیم.

معاون سیمای رسانه ملی گفت: امسال در شبکه اول سیما و ویژه ایام نوروز پخش سریال «علی‌البدل» را خواهیم داشت، سریال «مرز خوشبختی» از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و شبکه سوم سیما نیز مأمور به پخش سریال«دیوار به دیوار» یا«خانه ما» شده است؛ به این ترتیب از مجموع 211 قسمت سریال که در این ایام پخش خواهد شد، 89 قسمت آن سریال‌های تولید داخل خواهند بود.

میرباقری خبر داد: 120 فیلم سینمایی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است که شبکه‌های تخصصی فیلم و پخش سریال‌های نمایشی بیشتر فیلم از این تعداد را به خود اختصاص داده‌اند و البته شبکه کودک نیز 15 فیلم انیمیشن را برای مخاطبان خود پخش خواهد کرد.

توجه به مستند به عنوان ساختار مؤثر در تأمین برنامه‌های سیما

وی گفت: از جمله دیگر ساختارهای دیگری که به شکل جدی آن را در تأمین برنامه‌های رسانه ملی مورد توجه قرار داده‌ایم، مستند است که 466 قسمت مستند را برای ایام نوروز در نظر گرفتیم که از این میان 133 قسمت را شبکه تخصصی این ساختار یعنی شبکه مستند پخش خواهد کرد و 333 قسمت دیگر سهم سایر شبکه‌های تلویزیونی است و ما اساساً در پخش برنامه‌های رسانه ملی یک شبکه تخصصی در نظر گرفته‌ایم که به عنوان شبکه آشیانه مطرح است و سایر شبکه‌ها نیز به فراخور آثاری را از شبکه‌های تخصصی برای تأمین نیاز و خواست مخاطب پخش خواهند کرد.

معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از جمله دیگر ساختارهای مورد نظر در برنامه‌سازی و تأمین برنامه در رسانه ملی توجه به انیمیشن است که شبکه کودک به طور مشخص ویژه ایام نوروز 211 قسمت انیمیشن کار کرده است و مرکز پویانمایی صبا نیز 600 قسمت انیمیشن تهیه کرده است که آن را در اختیار سایر شبکه‌ها قرار داده است.

میرباقری در ادامه گفت: از جمله دیگر ساختار‌های برنامه‌ای در سیما، مسابقه و سرگرمی است که ویژه سال 96، 213 قسمت مسابقه آماده کرده‌ایم و همچنین در ایام نوروز 2 بازی تیم ملی فوتبال و بازی‌های لیگ قهرمانی فوتبال ایران به شکل زنده پوشش داده خواهد شد.

مشاوره بهداشتی و درمانی سیما در ایام نوروز

وی خاطرنشان کرد: چون در ایام نوروز اکثر مردم در حرکت، گشت و گذار و مسافرت هستند علاوه بر برهم خوردن رژیم غذایی، این مسئله ممکن است رخ دهد که آنها نتوانند به پزشک خانواده و مراکز درمانی آشنا برای پوشش خدمات درمانی دسترسی پیدا کنند لذا رسانه ملی در وهله نخست از طریق شبکه سلامت وظیفه خود می‌داند که مشاوره‌های پزشکی و درمانی را در اختیار مخاطبان قرار دهد که برای این مهم هم برنامه‌هایی تدارک دیده شده است ضمن آنکه گزارش از وضعیت راه‌ها و پیام‌های انتظامی از سوی کارشناسان و کادر ناجا از جمله برنامه‌هایی است که در ایام نوروز شاهد آن خواهید بود.

معاون سیمای رسانه ملی در پایان سخنان خود گفت: در زمینه پوشش برنامه‌های زیارتی کاروان راهیان نور با توجه به اینکه بیش از 6 میلیون نفر از مردم ایران عازم مناطق عملیاتی هستند لذا رسانه ملی در زمینه برنامه‌سازی ویژه این مقوله ارزشی احساس وظیفه می کند و 67 برنامه را برای این موضوع مهم طراحی و پخش خواهد کرد.

این گزارش حاکی است در ادامه علیرضا برازش، مدیر شبکه اول سیما به ایراد سخن پرداخت و گفت: این شبکه با شعار شبکه یک؛ شبکه هر ایرانی، در میان گفتمان‌های غالب، گفتمان انقلاب اسلامی را سرلوحه خود قرار داده است و لذا برنامه‌های تدارک دیده شده این شبکه برای نوروز نیز با چنین رویکردی تولید و پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم در محیطی روستایی و با رگه‌های طنز ویژه این ایام آماده پخش است و همچنین از مجموع مستندهای «ایران» به کارگردانی حمید مجتهدی قسمت‌هایی برای این ایام تدارک دیده‌ایم که برای نخستین بار پخش خواهد شد.

برازش تصریح کرد: برنامه «دست‌پخت» به عنوان پرطرفدارترین برنامه خانوادگی در سال 95 شناخته شده که فینال فینالیست‌های آن در ایام نوروز پخش خواهد شد و برنامه‌ای نیز به عنوان«بوی عیدی» در 13 شهر ضبط شده است که مردم را با آداب و رسوم اقوام مختلف  آشنا خواهد کرد.

مدیر شبکه اول سیما در ادامه گفت: برنامه معارفی «آفتاب شرقی» با موضوع نو شدن و معیارهای خانواده سالم ویژه این ایام زینت‌بخش اوقات شرعی نماز ظهر خواهد بود و از سوی مرکز پویانمایی صبا نیز انیمیشن شکرستان  برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ویژه این ایام در اختیار شبکه اول سیما قرار گرفته است.

وی در پایان افزود: طبق سنوات گذشته، شبکه اول سیما به منظور پوشش اخبار و رویدادهای سیاسی اقدام به پخش برنامه‌های سیاسی و انقلابی به فراخور رویدادهای ملی این ایام همچون 12 فروردین خواهد کرد.

اغلب برنامه‌های شبکه دو سیما، مناسب همه رده‌های سنی است

محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دوم سیما نیز در ادامه این نشست به ارائه خلاصه‌ای از اهم برنامه‌های تدارک دیده شده این شبکه برای ایام نوروز پرداخت و گفت: این شبکه با شعار شبکه زندگی و با رویکرد خانواده محور به برنامه‌سازی طی سالیان اخیر پرداخته است و لذا آثاری که تولید و پخش می‌کند اغلب برای همه رده‌های سنی خانواده ایرانی قابل ارائه است.

وی  با اشاره به اینکه برنامه‌های اصلی این شبکه ویژه نوروز مناسب حال همه مخاطبان است گفت: علاوه بر پخش سریال «مرز خوشبختی» دو برنامه اصلی و خاطره‌انگیز این شبکه ویژه ایام نوروز مجموعه عروسکی«کلاه قرمزی»  و مجموعه نمایشی«محله گل و بلبل» است که «محله گل و بلبل» در دو زمان صبح و بعد از ظهر برای مخاطبان به ویژه کودکان از این شبکه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه دیگری تحت عنوان«شهر به شهر» را آماده پخش داریم که در آن و در هر قسمت نوجوانان هر شهر میزبان نوجوانان از دیگر شهرها خواهند بود و آداب و رسوم محلی خود را به آنها معرفی می‌کنند و البته در این راستا اقدام به پخش «مسابقه محله» نیز خواهیم کرد که آن هم در شهرهای مختلف ایران اسلامی و با حضور پرشور بچه‌های شهرستانی ضبط شده است.

جعفری‌جلوه تصریح کرد: هدیه نوروزی دیگر این شبکه ویژه کودکان و نوجوانان«بهترین شو» نام دارد که با حضور عموهای فیتیله‌ای اجرا خواهد شد؛ علاوه بر این در ایام نوروز به نیاز خانواده و به ویژه زوج‌های جوان نیز توجه شده است که در قالب برنامه‌هایی با ترویج فرهنگ اسلامی صله رحم، نسل جوان به دست بوسی پدران و مادران و والدین خود خواهند رفت؛ دیگر برنامه این شبکه در این راستا «کام شیرین» نام دارد که با اجرای متفاوت هومن نامور در این ایام روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

مدیر شبکه دو سیما در ادامه گفت: در حوزه مسابقه و سرگرمی پخش سلسله مسابقات «دست‌پخت‌های خودمانی» را مورد نظر داریم و البته با توجه به اهمیت موضوع ایثارگری و حماسه‌آفرینی، 13 برنامه 10 دقیقه‌ای با نام «از آسمان» ویژه شهدای مدافع حرم را به مناسبت این ایام در کنداکتور پخش داریم و علاوه بر آن در فواصل برنامه به موضوع اعزام کاروان‌های راهیان نور خواهیم پرداخت.

وی در پایان سخنان خود ادامه داد: «جهانی که گذشت» برنامه‌ای با رویکرد سیاسی است که تحولات سیاسی جهان در سال گذشته را در شبکه دو ویژه این ایام مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد؛ ضمن آنکه این شبکه هر روز بعد از ظهر و در پاسی از شب اقدام به پخش دو فیلم سینمایی ایرانی و خارجی در هر روز از ایام نوروز خواهد کرد و نکته پایانی اینکه ویژه برنامه تحویل سال این شبکه نیز در دکور برنامه «محله گل و بلبل» به روی آنتن خواهد رفت.

بازگشت شبکه پنج به ماهیت قبلی و پرداختن به اخبار و رویدادهای پایتخت

مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه پنج سیما، دیگر سخنران این نشست بود و گفت: احیای شبکه 5 سیما و به نوعی بازگشت این شبکه به خویشتن به عنوان شبکه ویژه پایتخت از جمله اتفاقات رضایت‌بخشی بود که در سال 95 رخ داد ضمن آنکه با احیای این شبکه بسیاری از گروه‌های برنامه‌ساز آن نیز کار خود را از سرگرفتند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز برنامه‌ای با رویکرد گردشگری کودکان در تهران و آشنایی با جاذبه‌های توریستی آن خواهیم داشت و همچنین با هم‌افزایی که با مرکز پویانمایی صبا داشتیم  در قالب برنامه «بادکنک»  اقدام به پخش فیلم‌های سینمایی انیمیشن با این وجه تمایز که تمامی آنها ایرانی هستند خواهیم کرد.

زین‌العابدین تصریح کرد: در حوزه مسابقات و سرگرمی  مسابقه «آتش‌نشان» را پخش خواهیم کرد که البته با توجه به حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو این  ویژه‌برنامه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ مسابقه «فامیلی» نیز در این ایام پخش خواهد شد که البته دور پایانی آن در حال ضبط است.

مدیر شبکه پنج سیما در پایان گفت: یکی از کارهای مهران مدیری در قالب سریال ویژه این ایام بازپخش خواهد شد و طبق سنوات گذشته هر روز در ایام نوروز ساعت 13:30 به پخش آثار برتر سینمای ایران و جهان خواهیم پرداخت؛ علاوه بر این ضبط و پخش دو برنامه گفت‌و‌گومحور (تاک شو) با حضور کارآفرینان و هنرمندان ویژه این ایام اندیشیده شده است.

در ادامه این نشست محمدحسین محمدزاده؛ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در مورد تدارک این شبکه ویژه ایام نوروز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: این شبکه با رویکرد نشاط معنوی به استقبال بهار طبیعت خواهد رفت و برنامه‌های متنوعی را آماده پخش کرده است.

پخش 17 عنوان برنامه جدید از شبکه قرآن سیما

وی ادامه داد: بالغ بر 17 عنوان برنامه جدید در این شبکه برنامه‌ریزی شده است که پخش بسیاری از آنها در آستانه بهار و هفته پایان سال آغاز خواهد شد؛ ضمناً برنامه ویژه تحویل سال در روز پایان امسال از ساعت 9 بامداد به شکل زنده آغاز خواهد شد.

محمدزاده تصریح کرد: نوروز سال 96 سوره‌ای از قرآن که به سوره اخلاقی قرآن ملقب است یعنی سوره مبارکه «حجرات» را محور قرار داده‌ایم و به نوعی برنامه‌های ترکیبی، جنگ‌ها و برنامه‌های گفت‌و‌گو محور حول این سوره به طرح موضوع خواهند پرداخت.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه گفت: از ابتدای سال 96  با ویژه‌برنامه «نور علی نور»  قرائت یک صفحه از قرآن را با ترجمه خواهیم داشت ضمن آنکه چهل تلاوت مشهور دنیا که به عنوان شاهکارهای تلاوت  مطرح هستند  در سه نوبت در ایام نوروز تقدیم به علاقه‌مندان خواهند شد.

محمدزاده گفت: در حوزه مسابقات و سرگرمی با حضور نوجوانان قاری اقدام به برگزاری مسابقه‌ای کرده‌ایم در قالب برنامه«اسراء» که اختصاص به قرائت‌های تقلیدی قرآن دارد که این برنامه از شنبه 28 اسفند بر روی آنتن شبکه قرآن سیما خواهد رفت.

وی افزود: همچنین در قالب مستند مستندی فاخر را آماده پخش داریم که بر بررسی سرگذشت علمای اسلام در دوران معاصر اختصاص دارد؛ ضمناً مستند دیگری از سفر دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی در قالب برنامه راهیان نور آماده پخش داریم که در قالب ویژه‌برنامه «سرزمین زیبا» در 10 قسمت ضبط شده است، همچنین باید این موضوع را به عرض برسانم که  مسابقه «اسراء» با یک روز تأخیر از شبکه امید سیما نیز پخش خواهد شد.

توجه به سلامت جسم، روان، اجتماعی و معنوی در شبکه سلامت سیما

احمد سفیدی؛ مدیر شبکه سلامت سیما نیز به ارائه توضیحاتی در مورد تدارکات این شبکه ویژه نوروز به ارائه توضیحاتی کلی  پرداخت و گفت: با توجه به افزایش نیاز و توقعات مخاطبان از حوزه بهداشت و سلامت، اقدامات این شبکه ویژه نوروز از 28 اسفند آغاز خواهد شد و برنامه‌‎های این حوزه را در چهار سرفصل تولید و ارائه خواهیم کرد که رویکرد به حوزه سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی خواهند داشت.

مرتضی شمسی؛ مدیر مرکز پویانمایی صبا دیگر سخنران این نشست بود که در سخنان کوتاهی گفت: 35 برنامه جدید برای نمایش در شبکه‌های مختلف سیما تدارک دیده‌ایم؛ مجموعه «پهلوانان» که از جمله برندهای این مرکز است در این ایام پخش خواهد شد؛همچنین مرکز پویانمایی صبا  رویکرد مناسبی به روایت داستان شاهنامه دارد که در ساخت آن از هنر مینیاتور اقتباس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه جدید«دانا و مهسا»، «آقامعلم و بچه‌ها» از جمله کارهای جدید این مرکز برای پخش در ایام نوروز است و در کنار این تولیدات مجموعه‌ای از کارهای موزیکال، نماهنگ‌های انیمیشن نیز تولید و در اختیار شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفته است.

امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند در ادامه این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت:  این شبکه به عنوان شبکه تخصصی پخش فیلم های مستند اقدام به مجموعه مستندهایی در مرعفی اماکن معروف کشورمان ویژه این ایام خواهد کرد و همچنین معرفی از اوضاع اجتماعی و زیست محیطی جامعه ایرانی خواهد داشت.

پخش مستند فاخر«کارون شریان تمدن» در ایام نوروز

وی ادامه داد: «کارون شریان تمدن» از جمله مستندهای فاخر این شبکه در ایام نوروز است و علاوه بر پخش مستندهای تک قسمتی اقدام به پخش مستند «ثمر قند» با معرفی شیرینی‌های محلی اقوام ایرانی خواهیم کرد؛ مستند ایران به کارگردانی حمید مجتهدی  در این ایام به روی آنتن خواهد رفت و به فراخور اقدام به پخش مستندهای خارجی با موضوعات سیاسی و تحولات جهانی خواهیم کرد.

مدیر شبکه مستند سیما در پایان سخنان خود گفت: دو باکس مستند جذاب حیات وحش، مستند ورزشی تحت عنوان «پرواز» که اختصاص به ورزش‌های هوایی و مهیج دارد از جمله دیگر برنامه‌های این شبکه ویژه ایام نوروز است.

محمد سرشار، مدیر شبکه کودک(پویا و نهال) در ادامه این نشست با اشاره به اینکه آغاز برنامه‌های نوروزی این شبکه از 24 اسفند خواهد بود  گفت: پخش 10 سریال پویانمایی که 3 مجموعه از این میان ایرانی است در دستور کار قرار دارد، پخش انیمیشن خارجی «توالیو» و «کیت و کی‌ت» و برنامه تلویزیونی «پیم و پم» را نیز خواهیم داشت که  به آموزش مهارت‌های زندگی ویژه کودکان پیش دبستانی خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: «تو هدیه خدایی»،«حفظ قرآن»،«نقاشی، نقاشی»«مامان گلی» از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای پخش در این ایام است ضمن آ«که در شبکه نهال اقدام به پخش 5 سریال خواهیم کرد که 3 سریال از این میان جدید هستند و همچنین فیلم های انیمیشن«کنار اژدها»،«آبشار سرنوشت»،«عناصر» برای پخش آماده شده است و برنامه‌هایی چون «جزیره دانش»،«مل مل»،«یک دو سه خنده»،«مسابقه ششمی‌ها» از دیگر برنامه‌های شبکه نهال در ایام نوروز است.

سرشار در پایان گفت: دو باکس سینمایی یکی «پف‌فیل» ویژه آثار انیمیشن سینمایی داخلی و دیگری «سینما خانواده» را برای پخش در ایام نوروز تدارک دیده‌ایم ضمن آنکه در افق سیاست‌های این شبکه در سال 96 به موضوع چهره‌سازی و معرفی قهرمان‌های کارتونی تأکید داریم که در آینده آنها جایگزین اقلام فرهنگی خارجی شوند.

پخش سری جدید برنامه «دورهمی» از شبکه نسیم سیما

علی‌اکبر کاظمی؛ مدیر شبکه‌های «نمایش، نسیم و تماشا» رسانه ملی نیز در ادامه با تأکید بر غنی‌سازی اوقات فراغت به عنوان هدف غایی برنامه‌های این شبکه‌های تلویزیونی گفت: پخش دوره جدید برنامه «دورهمی»،برنامه«کودک شو»،» سری جدید برنامه شب کوک با نام جدید «گپ کوک» از شبکه نسیم، پخش 60 فیلم سینمایی روز دنیا در شبکه نمایش و پخش 6 سریال جدید در شبکه تماشا از جمله برنامه‌های نوروزی این سه شبکه است.

در ادامه این نشست محمد مهدی یادگاری به عنوان نمایده از سوی اداره کل تأمین برنامه‌های معاونت سیما توضیحاتی در مورد نحوه تعامل این اداره با شبکه‌های تلویزیونی ارائه کرد  و در پایان نیز ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما در مورد برنامه‌های نوروزی این شبکه به خبرنگاران گفت: از 28 اسفند به مدت 15 روز با مجموعه برنامه‌های نوروزی جوان‌پسند در خدمت بینندگان تلویزیون خواهیم بود  که 11 عنوان برنامه جدید را شامل خواهد شد؛ یکی از آنها به عنوان«سه‌ستاره» با اجرای احسان علیخانی چند شبی است روی آنتن است و به عنوان ویژه‌برنامه تحویل سال نیز مطرح خواهد شد، مسابقه‌های «آقای گزارشگر»،«مهمان ما باشید» را روی آنتن خواهیم داشت و در قالب پخش مستند «اقلیم» بینندگان را با آداب و رسوم اقوام ایرانی آشنا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: سریال نوروزی شبکه سوم سیما «دیوار به دیوار» نام دارد که پس از پخش در ایام نوروز تا 60 قسمت نیز ادامه پیدا خواهد کرد؛ برنامه معارفی «سمت خدا» را با کارشناسی حجت‌الاسلام قرائتی در حال ضبط داریم و همچنین ویژه برنامه «شیرینی خانگی» را با هدف آشنایی مخاطبان با شیرینی و خوراک ایرانی از جمله دیگر برنامه‌های نوروزی این شبکه است.

امیرسجاد دبیریان

 

 

 

 

 

 

captcha