معرفی و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدارس سماء خراسان رضوی در مشهد
کد خبر: 3593131
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

معرفی و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدارس سماء خراسان رضوی در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین اختتامیه مسابقات قرآنی طرح قدس دانش آموزان مدارس سماء استان خراسان رضوی، شامگاه چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مدارس سماء مشهد، آیین اختتامیه مسابقات قرآنی طرح قدس دانش‌آموزان مدارس سماء خراسان رضوی شامگاه چهارم اردیبهشت ماه برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

در این مراسم  محمدرضا ناصری، معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سماء مشهد، در جمع دانش آموزان قرآنی مدارس سماء استان خراسان رضوی با تبریک فرا رسیدن عید مبعث، گفت : امیدوارم با اعمالی که انجام می‌دهیم، رضایتمندی پیامبر(ص) را حاصل کنیم.

‌دبیر شورای نظارت و هماهنگی استان خراسان رضوی با بیان اینکه موفقیت غرور می‌آفریند و غرور منجر به شکست می‌شود ، تاکید کرد: این نکته را حتما مدنظر داشته باشید، چون شما در ابتدای مسیر هستید، با اعتماد به نفس و پشتکاری که خواهید داشت به مراتب بالاتری دست پیدا می‌کنید.

وی بر استفاده از فرصت‌ها در مدارس سماء تاکید کرد و افزود : این اردوها در سایر مدارس غیر انتفاعی با این کم و کیف برگزار نمی‌شود و شما باید از فرصت در کنار هم بودن درس بگیرید، خودتان را محک بزنید و سعی کنید مهارت‌های زندگی را یاد بگیرید.

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سماء مشهد به دانش آموزان قرآنی توصیه کرد: قدر خود را بدانید و با تدبر در آیات قرآن سعی کنید به مفاهیم آن دست پیدا کنید.

بنابراین گزارش در این دوره از مسابقات که از صبح دیروز به میزبانی مرکز آموزشی و فرهنگی سماء مشهد برگزار شد، بیش از 80 نفر از دانش آموزان دختر و پسر قرآنی مدارس سماء دوره اول و دوم متوسطه از 8 شهر خراسان رضوی در دو بخش کتبی و شفاهی و در سه رشته تدبر در آیات(مفاهیم)، حفظ و ترتیل با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، طی مراسمی که در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی سماء 3 برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و هدیه، از برگزیدگان تقدیر شد و برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

در دوره اول متوسطه دختران در رشته حفظ، ملیکا مومنی از مشهد توانست رتبه اول استان را کسب کند و زهرا حسین پور از واحد تربت‌حیدریه حائز رتبه دوم شد.

همچنین در دوره اول متوسطه پسران در این رشته، تنها مهدی مهدویان از مدارس سماء مشهد توانست امتیاز لازم را کسب و رتبه اول را به خود اختصاص دهد و در رشته ترتیل پسران نیز، مهدی صدیقی از مشهد رتبه اول، رضا شاکرنژاد از قوچان دوم و علی شریعتی نیشابوری از واحد نیشابور توانست رتبه سوم را به دست آورد.

در رشته تدبر در آیات که به صورت کتبی و مشترک بین دختران و پسران برگزار شد، در دوره اول متوسطه، امیرحسین اخروی از نیشابور و فاطمه عباسی از کاشمر به طور مشترک رتبه اول استان را کسب کردند، نعیمه کامل زاده از سبزوار و نسترن قربانی از تربت جام مشترکا دوم و زینب سیدآبادی از مدارس سماء نیشابور رتبه سوم را کسب کرد.

یادآور می‌شود، همچنین در دوره دوم متوسطه در این رشته، علی رحیم نژاد از مشهد رتبه اول، نازنین سادات محیطی از نیشابور دوم و ساناز بختیاری از مشهد رتبه سوم را به دست آوردند.

captcha