چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن طلاب و روحانیان اهل سنت كشور پایان یافت
کد خبر: 3596152
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
در شیراز؛

چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن طلاب و روحانیان اهل سنت كشور پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن كریم طلاب، روحانیان و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت كشور در شیراز به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن كریم طلاب، روحانیان و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت كشور امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد.

این مسابقات طی روزهای 12 و 14 اردیبهشت‌ماه در محل حوزه هنری استان فارس و به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول بینازاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس در این مراسم بر لزوم مهجوریت‌زدایی از قرآن كریم تأكید كرد و گفت: بزرگترین وظیفه ما در جامعه امروز و كشور انقلابی ایران و جهان اسلام، حقیقتاً بازگشت به قرآن كریم است و نباید اجازه دهیم قرآن مهجور بماند.

وی با بیان اینكه دشمن برای مهجوریت قرآن سرمایه‌گذاری‌های زیادی كرده است، افزود:‌ ما باید در جهت مهجوریت زدایی از قرآن كریم گام برداریم زیرا در غیراین صورت این مسئله موجب شكایت پیامبر(ص) از امتش خواهد شد.

بینازاده همچنین تأكید كرد كه بازگشت به قرآن كریم منحصر به قرائت و حفظ نیست بلكه این‌ها مقدمه‌ای برای آن است كه قرآن را بفهمیم و در جهت فهم هرچه بیشتر آن سرمایه‌گذاری كنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس در پایان گفت: این وظیفه نیز بیشتر از هر كس دیگری بر عهده علما و طلاب است و باید بیشتر به این وظیفه خود توجه كنند.

بنا بر این گزارش، در این مسابقات محمد بادپا، مسئولیت كمیته فنی را به عهده داشت و اساتیدی چون حبیب مهكام، بهروز یاریگل، امیر آقایی، حسین رستمی، امیر فتح‌پور، علی‌اكبر توپچی و حسینی به داوری پرداختند.همچنین قاریان برجسته استان فارس نظیر سیدرضا نجیبی و بهرامی‌شاد نیز طی روزهای برگزاری این مسابقات به عنوان استاد راهنما حضور داشتند.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی آیات قرآن كریم و همچنین كارگاه بداهه‌نویسی كتابت آیات وحی در محل برگزاری این مسابقات از دیگر برنامه‌های جنبی درنظر گرفته شده بود و در پایان این مسابقات و صبح امروز نیز كارگاه آموزشی با تدریس حسین رستمی و حبیب مهكام برگزار شد.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم نیز معرفی نفرات برگزیده اول تا سوم دو بخش طلاب و روحانیان مدارس علوم دینی اهل سنت و اهدای جوایز به آنان بود.

captcha