لزوم احیا و تقویت هویت معماری ایرانی ـ اسلامی
کد خبر: 3615436
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
بیرانوند تاکیدکرد:

لزوم احیا و تقویت هویت معماری ایرانی ـ اسلامی

گروه فرهنگی: یک مدرس معماری با بیان این‌که متأسفانه ما نتوانسته‌ایم هویت معماری ایرانی ـ اسلامی را بشناسیم و آن‌را تقویت و حفظ کنیم، گفت: وضعیت امروز معماری کشور خوب نیست و نیاز است که دانشجویان و اساتید، مسئولان و... هویت معماری ایرانی-اسلامی را احیاء کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مسلم بیرانوند، کارشناس ارشد و مدرس معماری در رابطه با ضرورت توجه به معماری اسلامی و ایرانی، گفت: معماری اسلامی در کنار توجه به بحث تقارن، تناسب، توازن، تعامل، ذکر و حکمت به تربیت معماران و تزکیه آنان توجه بسیار ویژه‌ای داشته است.
وی با انتقاد از وضعیت پذیرش دانشجوی رشته معماری در دانشگاه‌های کشور، ادامه داد: متأسفانه نه‌تنها برای پذیرش دانشجو هیچ فیلتری وجود ندارد بلکه امکانات دانشگاه برای تربیت معماران مناسب نیست و سرفصل‌های کتب ایراد داشته و از طرفی اساتید به مباحث موردنظر تسلط کافی ندارند.
بیرانوند خاطرنشان کرد: وضعیت امروز معماری کشور خوب نیست و نیاز است که دانشجویان و اساتید، مسئولین و... هویت معماری ایرانی ـ اسلامی را احیاء کنند.
این کارشناس ارشد معماری یادآور شد: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم هویت معماری ایرانی- اسلامی را بشناسیم و آن‌را تقویت و حفظ کنیم.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: باید معماری ایران، اسلام و نیازهای امروز مردم در این خصوص را شناخت و برای آن برنامه‌ریزی مناسب ارائه داد.
بیرانوند گفت: باید رگ و ریشه‌های فرهنگ جامعه ایرانی را بشناسیم و براساس خواسته مردم و با توجه به معماری ایرانی ـ اسلامی بنا احداث کنیم.
captcha