مسلمانان در ضیافت ناهار رئیس‌جمهور «گویان»
کد خبر: 3617265
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

مسلمانان در ضیافت ناهار رئیس‌جمهور «گویان»

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور کشور «گویان» در کنج شمال شرقی آمریکای جنوبی دیروز یکشنبه، 18 تیر میزبان مسلمانان برای ضیافت ناهار بعد از عید فطر بود.

مسلمانان در ضیافت ناهار رئیس‌جمهور «گویان»
«دیوید گرنگر»، رئیس‌جمهور کشور گویان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «stabroeknews»، «دیوید گرنگر»، رئیس‌جمهور کشور گویان عده‌ای از نمایندگان جامعه اسلامی این کشور را برای اعلام همبستگی و اتحاد به ضیافت ناهار با عنوان ناهار بعد از عید فطر در خانه ایالتی دعوت کرد.
وی در این مراسم گفت: دولت گویان متعلق به همه مردم این کشور است و تا زمانی که من در این دولت خدمت می‌کنم، مسلمانان منتظر ضیافت‌هایی از این قبیل باشند.
گرنگر گفت: اسلام مردم را به دوستی دعوت کرده و همگان را به انجام کارهای خیر تشویق می‌کند و ما شاهد بوده‌ایم که چگونه اسلام در این کشور ترس و بدگمانی را از بین برده و از ایجاد مناقشات جلوگیری کند.
وی افزود: کشور گویان از لحاظ احترام به ادیان نمونه است و معتقدم چنین ضیافت‌هایی می‌تواند پیروان ادیان را در کنار هم متحد سازد.
گفتنی است، از جمعیت ۷۵۸ هزار نفری این کشور 43.5 درصد هندی‌تبار، 30.2 درصد سیاه‌پوست، 16.7 درصد دورگه و 9.1 درصد سرخ‌پوست بوده و ۵۷ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۲۸ درصد هندو، ۷ درصد مسلمان و چهار درصد نیز بی‌دین هستند.
captcha