برپایی نخستین دوره مسابقات اروپایی قرآن در سوئد
کد خبر: 3617770
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

برپایی نخستین دوره مسابقات اروپایی قرآن در سوئد

گروه بین‌الملل: نخستین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم 17 شهریورماه سال جاری به همت مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم، پایتخت سوئد در این مرکز برگزار می‌شود.

سوئد؛ میزبان نخستین دوره مسابقات اروپایی قرآن
عقیل ظهیری، از مسئولان مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: مسابقات قرآن این مرکز قبلا با عنوان «مسابقات قرآن شمال اروپا» برگزار می‌شد؛ اما امسال به دلیل درخواست قاریان و حافظان بخش‌های مختلف اروپا قرار است رقابت‌ها را با حضور فعالان قرآنی سراسر اروپا برگزار کنیم.
وی افزود: این مسابقات در اصل اولين دوره رقابت‌های قرآنی در سطح اروپا در سوئد است و بسیاری از قاریان كشورهایی همچون انگليس، هلند و بلژيك درخواست داشتند تا مسابقات اروپايى باشد و تنها به شمال این قاره منحصر نشود.
نخستین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در چهار رشته قرائت، حفظ، اذان و مفاهیم هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، از تاريخ 8 لغايت 10 ماه سپتامبر 2017 (هفدهم تا نوزدهم شهریورماه) در مرکز اسلامی امام علی(ع) شهر «استکهلم» سوئد برگزار می‌شود.
نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا، انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر و کشف استعدادهای قرآنی در اروپا از اهداف برگزاری این رقابت‌ها اعلام شده است.
به نفرات برتر هر رشته جوایز نقدی و غیر نقدی اهدا خواهد شد. همچنین در صورت احراز شرایط لازم، نفرات اول رشته قرائت و حفظ به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران اعزام خواهند شد.
این مسابقات با حضور داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود و با برنامه‌های آموزشی قرآنی به عنوان فعالیت‌های جانبی همراه است.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و نحوه شرکت در مسابقات می‌توانند به سایت مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم و دارالقرآن مرکز مراجعه و یا با شماره تلفن 31 25 615 73-0046 تماس حاصل کنند.
سوئد؛ میزبان نخستین دوره مسابقات اروپایی قرآن
اختتامیه چهارمین مسابقات قرآن شمال اروپا در سوئد
captcha