مسئولیت؛ امانتی برای خدمتگزاری
کد خبر: 3629258
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
آیت‌الله خاتمی عنوان کرد:

مسئولیت؛ امانتی برای خدمتگزاری

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان مسئولیت را امانت برای مسئولان عنوان کرد و گفت: کسانی که توفیق خدمتگزاری دارند باید به امانت در قبال وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر دیروز 20 مرداد در خطبه‌های نمازجمعه زنجان اظهار کرد:سیاست‌های آمریکا در طول 40 سال گذشته فرقی نکرده و آمریکا در این مدت دست از دشمنی با ایران برنداشته است و فقط لحن گفته‌هایش را تغییر داده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های آمریکا در قبال ایران منزوی کردن ملت ما بود، تصریح کرد: حضور سران کشورهای مختلف در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری نشان داد که این تلاش‌ها راه با جایی نبرده و این نقشه شوم نیز همانند سایر دسیسه‌ها با شکست مواجه شده و راه به جایی نبرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان مسئولیت را امانت برای مسئولان عنوان کرد و گفت: کسانی که توفیق خدمتگزاری را دارند باید به امانت در قبال وظیفه خود عمل کنند و در همین راستا نیز رئیس جمهوری منتخب با توجه به شعارهای انتخاباتی و محورهای اساسی که رهبری در سه اولویت مهم معیشت و اقتصاد، تعامل گسترده با دنیا، ارتباطات وسیع با ملت‌ها مطرح کردند را مورد توجه قرار داده و بر این اساس فعالیت کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ریشه‌کنی فقر و فساد باید در اولویت کار رئیس جمهوری قرار گیرد، بر مردم سالاری دینی تاکید کرد و گفت: مردم باید در جامعه احساس مسئولیت داشته باشند، زیرا احساس مسئولیت مردم موجب آبادانی کشور می‌شود.

امام جمعه زنجان در ادامه و با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو از 23 مردادماه سال 85 به‌عنوان سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر حملات جنایت‌کارانه رژیم جعلی اسرائیل اشاره و تصریح کرد:‌ این شسکت در واقع شکست آمریکا بود، زیرا آمریکا بود که اسرائیل را وارد این صحنه کرد.

آیت‌الله خاتمی گفت: 25 مردادماه به‌عنوان روز حمایت از صنایع کوچک نام‌گذاری شده و با توجه به اینکه یکی از تاکیدات امسال، بحث تولید و اشتغال است، توجه به صنایع کوچک می‌تواند نقش مهمی در تحقق این امر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین با اشاره به 26 مردادماه سال 69، سالروز آزادی اسرای رزمنده در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق، از تلاش گران نیروی انتظامی نیز به خاطر برخورد قاطعانه با عده‌ای که قصد ترویج بی‌حجابی را در جامعه دارند، قدردانی کرد.

آیت‌الله خاتمی از 29 مردادماه به‌عنوان روز تشکل‌های و مشارکت‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: بی‌تردید مردم نقش تعیین کننده‌ای در شکل‌گیری انقلاب و رقم زدن سرنوشت خود داشته‌اند، لذا معتقدیم آحاد مردم باید در جامعه احساس مسئولیت کنند و تشکیل این‌گونه ستادها به این معنی است که همه باید دست در دست یکدیگر داده و ایران را آباد کنیم.

captcha