خراسان رضوی؛ قطب فعالیت‌های قرآنی کشور/ استقبال مردم از جلسات تفسیر
کد خبر: 3630552
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد:

خراسان رضوی؛ قطب فعالیت‌های قرآنی کشور/ استقبال مردم از جلسات تفسیر

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی ظرفیت این را دارد که به‌عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی و به‌ویژه قرآنی در سطح کشور مطرح باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم لطیفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شب گذشته، 23 مردادماه در دیدار فعالان عرصه تفسیر قرآن کریم با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از مراجع عظام تقلید، خطاب به وی گفت: الحمدلله با عنایت خداوند متعال و توجه ویژه ای که شما به امر ترویج، تبیین و تفسیر مفاهیم والای قرآن داشته‌اید، حرکت منسجمی برای تفسیر معارف قرآن با محوریت روحانیت در حوزه علمیه در کشور و به‌ویژه در استان خراسان رضوی شروع شده است.
وی در ادامه بیان کرد: طبق آمار سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از هفت هزار حلقه تفسیری در سراسر کشور برپا بوده است که از این تعداد با محوریت مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم در قم 57 نفر از اساتید عالی حوزه‌های علمیه برای تفسیر به استان‌های کشور اعزام شدند و جریان مبارکی را در کشور به راه انداختند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن بیان اینکه استان خراسان رضوی پتانسیل این را دارد که به عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی و بویژه قرآنی در سطح کشور مطرح باشد، اضافه کرد: استان خراسان رضوی پیشتازی ویژه‌ای را در عرصه تفسیر از سال‌های گذشته شروع کرده و امسال با محوریت سوره مبارکه «حدید» که بنیان تکوینی آن برگرفته از تفسیر گرانسنگ «نمونه» است، 1380 پایگاه عمومی تفسیر در سطح استان خراسان رضوی و 45 پایگاه تخصصی تفسیر توسط اساتید حوزه در استان به صورت رسمی و مداوم ایجاد شد.
حجت‌الاسلام لطفیان، استقبال مردمی از تفسیر قرآن اساتید را خیلی خوب دانست و افزود: بنای ما بر این بود که آموزش‌های قرآنی در سطح  جامعه سامانی پیدا بکند که در همین راستا باید بگویم بیش از 25 هزار نفر در آزمون‌های پایان دوره تفسیری در استان شرکت کردند و حدود 12 هزار نفر مفتخر به دریافت گواهی نامه پایان دوره شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حمایت‌های امام جمعه مشهد از طرح تفسیر قرآن، ابراز کرد: روزی که همسر ایشان به رحمت خدا رفت، امام جمعه مشهد، جلسه تفسیر خود را تعطیل نکرد و روز تدفین هم، از حرم مطهر مستقیم به مهدیه رفته و بحث تفسیر خود را انجام داد.
captcha