تغییر رویکرد در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران نه ترکیب اعضا
کد خبر: 3635087
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
اعطا تصریح کرد:

تغییر رویکرد در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران نه ترکیب اعضا

گروه جامعه: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نخستین نشست خبری خود با اشاره به رد شایعات موجود مبنی بر تغییر و تحولات گسترده در شهرداری و شورای شهر تهران در فضای مجازی، گفت: اعلام می‌کنم تیم جدید نمی‌خواهد ترکیب را بهم بریزد و نهایتا موضوع تغییر رویکرد در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نخستین نشست خبری شواری شهر با اشاره به خدمات ارزشمند شهید آیت‌الله طالقانی برای شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا، از جریان اتفاقات رخداده از زمان مشخص شدن اعضای شورای پنجم تا امروز سخن گفت و افزود: پس مشخص شدن اعضا، شورای جدید به منظور شناسایی وضع موجود جلسات غیر رسمی خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در جریان این جلسات، تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدا آغاز شد تا بتوانیم شورای 51 نفره را تشکیل دهیم؛ پس از تشکیل شورا نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و جلسات متعدد غیر رسمی در نهایت در اولین جلسه به صورت رسمی شهردار تهران انتخاب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تصور بر این بود که حکم شهردار به سرعت زده می‌شود بنابراین سرپرست انتخاب نشد. اما شب گذشته با وزیر کشور جلسه‌ای داشتیم که عنوان شد صدور حکم شهردار به طور طبیعی زمان‌بر است.

اعطا گفت: به همین دلیل امروز به صورت دو فوریتی انتخاب سرپرست در دستور کار شورا قرار گرفت و مصطفی سلیمی به عنوان سرپرست با 21 رای انتخاب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم حکم شهردار هرچه زودتر صادر شود، افزود: براساس آیین نامه شورا تمام جلسات به صورت علنی برگزار می‌شود، مگر اینکه موضوع مهم و خاصی باشد که بنا به درخواست اعضا مبنی بر غیرعلنی بودن جلسه، موضوع به رأی‌گیری گذاشته شده و اگر دوسوم آرا را کسب کند، جلسه مذکور غیرعلنی برگزار می‌شود.

اعطا با بیان اینکه از این تاریخ به بعد جلسات یکشنبه و سه‌شنبه شورای شهر به صورت علنی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ظهر یکشنبه هرهفته نشست سخنگو با اهالی رسانه برگزار می‌شود.  همچنین علاوه بر جلسات هفتگی با خبرنگاران، دبیران سرویس‌ها نیز جلسات دوره‌ای خواهند داشت.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان با رد شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییر و تحولات گسترده در شهرداری و شورای شهر تهران، در فضای مجازی، گفت: اعلام می‌کنم تیم جدید نمی‌خواهد ترکیب را بهم بریزند و نهایتا موضوع تغییر رویکرد در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.


captcha