ضیافت قرآنی معراج جایگاه خود را در جهاد پیدا کرده است
کد خبر: 3635373
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
مؤمنی:

ضیافت قرآنی معراج جایگاه خود را در جهاد پیدا کرده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ضیافت قرآنی معراج جایگاه خود را در جهاد پیدا کرده است، از مسئولان خواست تا حمایت بیشتری در برگزاری این جشنواره قرآنی داشته باشند.

ضیافت قرآنی معراج جایگاه خود را در جهاد پیدا کرده است/ مسئولان حمایت کنند
فریبا مؤمنی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاد دانشگاهی و از نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی سومین دوره ضیافت قرآنی معراج که به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد یزد برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با برگزاری این جشنواره قرآنی اظهار کرد: باید اشاره کنم که اولا از این جهت که کار قرآنی همیشه کاری ارزشمند است و باید از هرکس و هر نهادی که در این زمینه تلاش می‌کند، تجلیل کرد.
مؤمنی در ادامه افزود: نکته مهمتر در این زمینه این است که این فعالیت و جشنواره قرآنی برای جهادگران و خانواده ایشان انجام می‌شود که در برنامه‌های قبلی توسعه کمتر به این امر پرداخته می‌شد ولی ما در برنامه پنجم یک هدفی را ویژه فعالیت برای جهادگران گنجاندیم به این قصد که فعالیت فرهنگی واحدها به این سمت سوق داده شود و خود جهادگران نیز از فعالیت‌های فرهنگی جهاد بهره‌مند شوند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در همان زمانی که این برنامه را تهیه کردیم، جهاد دانشگاهی یزد، واحدی بود که در سال 93 پیشنهاد طرح قرآنی معراج را داد و آن را اجرا کرد که البته دوره اول این جشنواره در خود جهاد یزد برگزار شد. با شروع برنامه پنجم، دوره دوم این جشنواره اجرا شد و امسال نیز دوره سوم ضیافت قرآنی معراج برگزار شد که شنیده‌ها حاکی از آن است که این دوره هم از نظر حجم و کمیت و استقبالی که شرکت‌کنندگان از آن داشتند و هم از نظر کیفیت و تنوع رشته‌ها نسبت به دوره قبل خیلی بهتر برگزار شده است.
مؤمنی در ادامه تصریح کرد: مزیت دیگری که دوره سوم ضیافت قرآنی معراج نسبت به دوره قبل داشت این بود که طی این دوره خانواده‌های جهادگران بیشتر درگیر این مسابقات شدند و ما نیز هدفمان این بود که خانواده‌های جهادگران خود را جزء خانواده جهاد حساب کنند که این امر نیز مزیت خوبی برای جشنواره این دوره محسوب می‌شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: بنده خود که در یزد و از نزدیک شاهد زحمتی که همکاران ما در این واحد متحمل شده بودند تا برنامه به خوبی برگزار شود، بودم که واقعا این عزیزان خیلی خالصانه کار می‌کردند و زحمت می‌کشیدند. البته هر برنامه‌ای نقاط قوت و ضعفی دارد و همه هدف ما از نظارت دقیقی که در برگزاری جشنواره داشتیم برای این بود که ما شاهد هیچ‌گونه نقطه ضعفی در اجرای برنامه نباشیم و اگر در این زمینه نیز نقطه ضعفی را گوشزد کردیم، قطعا برای ارتقای بیشتر و کیفیت کامل برنامه بود.
وی در ادامه با بیان اینکه احساس بنده این است که در مجموع ضیافت قرآنی معراج به تدریج جایگاه خود را در جهاد پیدا می‌کند، تصریح کرد: اگر مسئولان ارشد جهاد دانشگاهی حمایت‌های لازم را از این برنامه انجام دهند و دست برگزار کنندگان آن را برای بودجه‌ای که در اختیارشان جهت اجرای جشنواره می‌گذارند، باز بگذراند، ایشان نیز حتما برنامه بهتر و کامل‌تری ارائه خواهند داد.
مؤمنی در ادامه با بیان اینکه البته مسئولان برگزاری جشنواره در این دوره می‌توانستند از تعداد شرکت کنندگان بیشتری برای مراسم اختتامیه و فینال دعوت کنند، افزود: یکی از مشکلات در برگزاری این دوره این بود که سالن مسابقات خیلی پرجمعیت نبود که این امر نیز طبیعی است؛ چرا که وقتی از افراد کمتری برای حضور در جشنواره دعوت شود، سالن نیز پر نمی‌شود البته بنده همانجا به مسئولان جشنواره اشاره کردم که می‌شد تا از خانواده جهادگران واحد یزد با مشوق‌هایی دعوت کنند که در جشنواره حضور داشته باشند تا این ضیافت قرآنی با شور بیشتری برگزار شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در مجموع نسبت به دوره قبل، خیلی بهتر برگزار شد، گفت: البته در برگزاری این ضیافت قرآنی جای رشد بیشتر احساس می‌شود که با انگیزه خوبی که مسئولان و همکاران ما در واحد یزد دارند، این جشنواره حتما در سال‌های بعد خیلی بهتر نیز برگزار خواهد شد.
مؤمنی در ادامه در رابطه با برگزاری مرحله این جشنواره نیز که به صورت غیر حضور و از طریق ارسال فایل به دبیرخانه جشنواره انجام می‌شد نیز تصریح کرد: برگزاری مرحله ضیافت قرآنی معراج به این صورت، امر خوبی بود و ارسال صوتی که به این صورت و از طریق فایل انجام می‌شد، زحمت حضوری افراد در جشنواره و نیز هزینه برگزاری جشنواره را کم کرده بود که فکر خوبی بود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: باید اشاره کنم که یک ضعف بزرگی که در زمینه اجرای جشنواره وجود داشت و ما از اول به آن توجه نکردیم این بود که مسئولان برگزاری جشنواره اجازه دادند که یک نفر در چند رشته شرکت کنند که این امر باعث شد تا برای مثال یک نفر در جشنواره سه جایزه کسب کند. همچنین، آنطور که بنده حساب کردم تعداد هشت جایزه در جشنواره تکراری شد که در صورتی که گر این اتفاق رخ نمی‌داد شاید هشت نفر در این زمینه صاحب جایزه می شدند.
وی در پایان تصریح کرد: بنده در این زمینه به مسئولان برگزاری جشنواره پیشنهاد دادم که به شرکت کنندگان در جشنواره اعلام کنند که در مرحله اول، هر فردی می‌تواند در هر رشته‌ای که انتخاب می‌کند، شرکت کند ولی در مرحله بعد به افراد راه یافته به این مرحله اعلام کنند که اگرچه در تمامی رشته‌هایی که شرکت کرده‌اید نمرات لازم را به دست آورده‌اید، ولی در مرحله نهایی تنها می‌توانید در یکی از این رشته‌ها شرکت کنید.
captcha