حمایت ویژه شورای اسلامی شهر از پروژه‎های دینی و قرآنی پایتخت
کد خبر: 3636869
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
اعطا:

حمایت ویژه شورای اسلامی شهر از پروژه‎های دینی و قرآنی پایتخت

گروه جامعه: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح‎ها و پروژه‎های دینی و قرآنی ازجمله مواردی است که به آنها با نگاه ویژه‏ای می‌پردازیم، گفت: اولویت‎های شورا در رابطه با پروژه‎های نیمه تمام قرآنی هنوز به صورت موردی بررسی نشده و لذا باید کمی جلو برویم تا بتوانیم بررسی بیشتر و دقیق‎تری روی آنها داشته باشیم.

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‎و‎گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه پروژه‌ها و طرح‎های دینی و قرآنی در برنامه‎های شورای شهر پنجم، گفت: بدون شک، شورا از حوزه‎های دینی و قرآنی و پروژه‌هایی که در این عرصه وجود دارد حمایت ویژه خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه مسائل دینی، قرآنی و فرهنگی در سطح شهر گفت: مسائل دینی و قرآنی ذیل مسائل فرهنگی ازجمله مواردی است که با به آنها می‎پردازیم؛ چراکه این مسائل در تحقق شهری سالم و پاک قطعا اثر گذار هستند؛ از این جهت نگاه شورای اسلامی شهر تهران به برنامه‎ها و پروژه‌های دینی، مذهبی و مسائلی که در زمینه فرهنگی اتفاق می‌افتد بدون شک حمایتی است و تردیدی در این زمینه نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اولویت‎های شورا در رابطه با پروژه‎های نیمه تمام قرآنی، گفت: هنوز این موارد را به صورت موردی بررسی نکرده‌ایم که کدام پروژه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و لذا باید کمی جلو برویم تا بتوانیم بررسی بیشتر و دقیق‎تری روی آنها داشته باشیم.

اعطا با اشاره به اینکه هنوز بررسی دقیقی نسبت به پروژه‌های نیمه‎تمام پایتخت در حوزه‎های قرآنی و دینی صورت نگرفته است، اظهار کرد: شهرداری تهران امروز محدودیت‌های جدی را در بحث منابع و بحث درآمدی دارد، لذا در این جریان مسائل مختلفی هم مطرح است که برخی‌ها ضرورت اجرا دارد و شورا برای آنها الزام داشته و برخی‎ها ضرورت کمتری دارد و در برنامه‎های آتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران به زودی ورود دقیق و جدی‎تری به این مسائل خواهد داشت، تصریح کرد: به زودی باید با جزئیات بیشتری این مسائل و پروژه‎ها جمع‎بندی شود تا بتوانیم با دقت نظر بیشتری در بودجه سال آینده آنها را جای دهیم و در نهایت به ترتیب عملیاتی کردن این موارد، برسیم.
captcha