حضور ۳۵۰ کارگر منتخب در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کارگران
کد خبر: 3670937
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

حضور ۳۵۰ کارگر منتخب در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کارگران

کانون خبرنگاران نبأ: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حضور ۳۵۰ کارگر منتخب در دوازدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور که صبح شنبه، 18 آذرماه در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم همواره در مسیر قرآن کریم قدم برداریم، اظهار کرد: بدون شک قرائت و تلاوت قرآن کریم پرداختن به امورات الهی است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فصل نوینی را در برنامه‌های وزارت خانه در این بعد ایجاد کرده است، افزود: امیدواریم این مهم به‌عنوان پایه در دیگر وزارتخانه‌ها، جامعه و حوزه تولید مدنظر قرار گیرد.

صادقی‌فر با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از مسابقات به میزان ۲۵ درصد به لحاظ کمی، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان را شاهد هستیم و در دوازدهمین دوره این مسابقات 350 نفر شرکت خواهند کرد که از منتخبان استانی هستند و مسابقات تا سه روز ادامه خواهد داشت و در مرکز تربیت مربی کرج روند اجرای مسابقات ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مقوله مهم نیروی کار از منظر قرآن مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: حقوق بنیادین کار همچنین منع تبعیض در اشتغال و حرفه در قرآن موردتوجه قرارگرفته است.

وی ادامه داد: حمایت اجتماعی و اندیشه‌های تعالی‌خواهانه از دیگر مواردی است که درآیات الهی قرآن مطرح‌ شده است، همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که گفت‌وگوی اجتماعی در قرآن جایگاهی عمیقی را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تصریح کرد: انس با قرآن کریم انضباط کاری، قناعت و صرفه‌جویی در اموال بیت‌المال را به همراه دارد، همچنین پایبندی به کسب حلال یکی از ثمرات انس با قرآن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه‌ای با تدابیر قرآنی همسو و همراه است بی‌شک برای آینده خود برنامه‌های خواهد داشت.

وی افزود: شاهد برنامه‌های فرهنگی جدید و نو در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواهیم بود تا در عرصه کار و تولید تأثیرگذار باشیم.

این مسئول با تأکید بر شناخت و درک مفاهیم قرآنی بیان کرد: تمامی قوانینی که امروزه در حال اجرایی شدن است در 1400 سال گذشته در اسلام و در قرآن ذکر و تبیین شده است.

صادقی‌فر با بیان اینکه قرآن‌پژوهی نیز از امور بسیار مهم و ضروری است که باید به آن بیشتر پرداخته شود، عنوان کرد: افرادی که همراه با قرآن بوده و به قرآن نزدیک‌تر هستند روحیه تعاون‌گری و اصل وجدان کاری را به همراه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه اصل عبادت تلقی کردن کار با تفکر قرآنی همراه است، اظهار کرد: جامعه‌ای که رزق حلال را به همراه دارد همواره همسو با تدابیر قرآنی است؛ اصل آینده‌نگری نیز از مواردی است که از تدابیر قرآنی همراه است.

وی در بخش دیگری بیان کرد: اصل سرمایه اجتماعی کارگران هستند؛ در عرصه‌های تاریخی مختلف کشورمان اقدامات کارگران در خورد توجه و تأثیرگذار بوده است و حتی در زمان جنگ کارگران به فرماندهان جنگ تبدیل شدند. در حال حاضر هزار و 600 مدیر زن در بخش‌های مختلف این وزارتخانه مشغول به کار هستند.

صادقی‌فر در خصوص استفاده از نیروهای خانم در رده‌های مدیریتی وزارت متبوع خود، گفت: انتخاب بانوان به‌عنوان مدیر با هدف رفع تبعیض و تحقق اهداف دینی و قرآنی در راستای توجه به حقوق برابر بانوان و آقایان صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان یادآور شد: در راستای تعالیم قرآنی باید خاطرنشان کرد که امانت‌داری اصل فعالیت یک کارگر دینی ومأنوس با قرآن است.

ابوذر اکبری

captcha