صراط را با سراج طی کنیم/ رسوایی ابرقدرت‌ها از نتایج شگفت‌آور فعالیت‌های امام
کد خبر: 3697404
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران؛

صراط را با سراج طی کنیم/ رسوایی ابرقدرت‌ها از نتایج شگفت‌آور فعالیت‌های امام

گروه ادب ــ معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران در همایش «حس پروانه‌گی» عنوان کرد: رسوایی قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا از نتایج سحر آمیز فعالیت‌های امام راحل است.

 صراط را با سراج طی کنیم / رسوای ابرقدرت‌ها از نتایج سحر فعالیت‌های امام

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ میر باقری، معاون سیما در اولین گردهمایی رهیافتگان نور با عنوان «حس پروانه‌گی» با اشاره به مهدی طحانیان اظهار کرد: حقیقت مطلب آن است که باید این مرد را که لقب سرباز کوچک امام بر او نهاده شده است را باید به جلسات مختلف برد و شاهد و شنوای سخنان او بود. در قرآن کریم می‌خوانیم که حضرت مسیح(ع) در گهواره کلام حق را به زبان آورد. طحانیان جلوه دیگری از بیان کلام حق است که با اراده خود طی اسارت به دست نیروهای بعثی کلام حق را به زبان آورد.

وی با بیان اینکه در میان مخلوقات خداوند انسان تنها موجودی است که دارای قوه عقل است و سرنوشتش را خودش می‌نویسد گفت: جن نیز همانند انس اختیار دارد ولی تنها انسان است که موجودی مختار و عاقل است و برخلاف سایر موجودات ما می‌توانیم سرنوشت خود را بنویسیم این در حالی است که سرنوشت موجودات دیگر محتوم است. سنگ، حیوان و فرشته از این جمله هستند ولی انسان می‌تواند به مقام عالی یا دانی برسد که این موضوع در ابتدای خلقت او مشخص نیست مرکب قلمی که انسان با آن سرنوشتش را می‌نویسد علم، ایمان وعمل است، نه ادعا.

میرباقری با بیان اینکه می‌توان تا اعلی علین و اسفل السافلین رفت، اظهار کرد: قرآن کریم که کتاب راه است در اختیار ما قرار دارد خداوند می‌گوید همه انسانها را در مسیر هدایت قرار داده‌ام که اگر قدر بدانند شامل هدایت ثانوی می‌شوند و اگر قدر ندانند از هدایت بعدی محروم خواهند شد یعنی دچار ذلالت خواهند شد سوخت ما در این مسیر علم، ایمان و عمل است و همانطور که شهید بهشتی گفت اگر آخرت و بهشت را می‌خواهید باید بهای آن را بپردازید.

معاون سیما ادامه داد: طحانیان با ادعا لقب سرباز کوچک امام را نگرفت بلکه در این راه تلاش، مجاهدت، صبر و مقاومن کرد. خداوند بارقه‌های نور را بر همه ما تابانده است تا مسیر را ببینم ولی باید توجه داشت که صراط را باید با سراج طی کرد که این مسیر با هدایت که به ما می‌رسد و عقل داخلی و بیرونی که پیامبر اکرم(ص) است می‌توان این مسیر را طی کرد. باید توجه داشت که ملاک وضعیت ما در دو جهان آن است که چگونه از این دنیا بیرون می‌رویم. ممکن است هزاران فراز و فرود داشته باشیم در عین حال باید قدر دانست و مراقبت کرد که این مسیر را درست طی کنیم.

وی گفت: هدایت مردم در شرایطی که حکومت الهی و عادلانه داشته باشند امکان پذیر است و خوشبختانه ما چنین شرایطی را امروز تجربه می‌کنیم شرایطی که امام خمینی(ره) از 40 سال پیش زمینه آن را فراهم کرد. رسوای قدرت‌های بزرگ از نتایج شگفت‌انگیز فعالیت‌های امام راحل است و کسانی که به قانون منطقه خاورمیانه غبطه می‌خوردند هنگامی که پرده نفاق توسط ایران از چهره استکبار جهانی انداخته شد متوجه فعالیت‌های منافقانه کشورهای چون عربستان شدند امیدواریم زمینه آن فراهم شود که ملت‌های دیگر نیز از چنین عملکردهای منافقانه‌ای نجات پیدا کنند.

یادآور می‌شود، این مراسم روز سه‌شنبه 15 بهمن ماه از ساعت 9 تا 12 در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام

 

captcha