آغاز ثبت‌‌نام وام ضروری برای بازنشستگان از نیمه دوم سال
کد خبر: 3706777
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

آغاز ثبت‌‌نام وام ضروری برای بازنشستگان از نیمه دوم سال

گروه اجتماعی- مدير صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان عنوان کرد: همچون سنوات قبل بازنشستگان می‌توانند از نیمه دوم سال به سایت صندوق مراجعه کرده و برای دریافت وام ضروری ثبت نام کنند.

روح الله افشار، مدير صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان در گفتوگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این مجموعه به دنبال پیگیری و ادامه فعالیتهای خود در سال 97 است.
وی با بیان اینکه ساخت خانه‌های امید از برنامه‌های مهم صندوق بازنشستگی است افزود: ارتقاء و بهبود وضعیت روحی و جسمی بازنشستگان، حضور در اجتماع و خروج از عزلت و خانه نشینی و تکریم و بزرگداشت بازنشستگان از جمله اهداف این مراکز است.
افشار اضافه کرد: در این میان کلنگ ساخت خانه امید شهرستان نهاوند با زیربنای ۷۲۰ مترمربع و اعتباری حدود 700 میلیون الی یک میلیارد تومان آبان ماه سال گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زده شد.
مدير صندوق بازنشستگی استان ابراز کرد: این مجموعه فرهنگی و آموزشی با طرحی جدید در یک طبقه ساخته خواهد شد که دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن ورزشی، اتاق پزشک، کتابخانه و آمفی تئاتر است.


ساخت خانه امید در نهاوند
وی با بیان اینکه خانه امید نهاوند در محل پارک مرکزی این شهرستان بنا می‌شود عنوان کرد: با وجود سه هزار و 200 بازنشسته و وظیفه بگیر در این شهرستان، اولویت مهم دیگر استان ساخت خانه امید در این شهرستان است، عملیات اجرایی این مرکز پس از صدور پروانه ساخت ازسوی شهرداری نهاوند آغاز خواهد شد.
افشار ابراز کرد: با پیگری‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ارشد صندوق بازنشستگی کشوری، دو خانه امید دیگر در مرکز استان ساخته خواهد شد که یکی از این مراکز در محل باغ ایرانی با زیر بنا 630 متر مربع با اعتباری حدود 700 میلیون الی 1 میلیارد تومان گلنگ زنی شده و در حال انجام فعالیت‌های ساخت وساز است.
مدير صندوق بازنشستگی استان با بیان اینکه بیشترین آمار افراد بازنشسته متعلق به شهرستان همدان است گفت: دومین خانه امید همدان نیز پس از واگذاری زمین مربوطه ازسوی شهرداری گلنگ زنی خواهد شد.
وی از آغاز ثبت‌‌نام وام بازنشستگی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و عنوان کرد: همچون سنوات قبل بازنشستگان می‌توانند از نیمه دوم سال به سایت صندوق مراجعه کرده و برای دریافت وام ضروری ثبت نام کنند، گفتنی است وام اعطایی به بازنشستگان در سال 96، 4 میلیون تومان بود که این رقم فعلا برای سال 97 مشخص نیست، همچنین نحوه ثبت نام و سایر اطلاعات مربوطه از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشور اعلام خواهد شد.
افشار بیان کرد: دوره‌های آموزشی ویژه بازنشستگان به محض ابلاغ از سوی صندوق بازنشستگی در استان اجرایی خواهد شد، برگزاری ویژه برنامه 25 ذی‌الحجه به نام روز خانواده و تکريم بازنشستگان نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه در سال جاری است.
مدير صندوق بازنشستگی استان عنوان کرد: در حال حاضر 32 هزار بازنشسته در استان وجود دارد که از این تعداد، 66 درصد متعلق به آموزش و پرورش، 14 درصد بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی و مابقی به سایر دستگاه‌های اجرایی استان ختم می‌شود.
انتهای پیام

captcha