تجلیل از ۳۸ منتخب جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل
کد خبر: 3741456
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

تجلیل از ۳۸ منتخب جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل

گروه اجتماعی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۳۸ برگزیده استانی مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

تجلیل از ۳۸ منتخب جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امروز چهارم شهریورماه در گفت: وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ عنوان کتاب برای رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با محوریت معرفی سیره و سلوک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال برای رده سنی کودکان دو عنوان کتاب، نوجوانان دو عنوان کتاب و بزرگسالان سه عنوان کتاب پیش‌بینی شده بود که مراحل ثبت نام و شرکت در این جشنواره از خرداد ماه شروع شد و تا ۱۹ مرداد ماه به صورت مکتوب و آنلاین در سطح ملی و استانی برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: در ۷۷ باب کتابخانه عمومی استان ما شاهد مشارکت و حضور علاقمندان برای شرکت در این مسابقه کتابخوانی بودیم که همزمان با سراسر کشور در بخش نقاشی، آنلاین، مکتوب و پویش مجازی با مشارکت ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف به شکل باشکوه برگزار شد.
عزیزخانی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی امسال با موفقیت در مهلت تعیین شده برگزار شد و در این راستا تعدادی از خیرین در شهرستان‌ها و مناطق مختلف با حضور در کتابخانه‌های عمومی نسبت به تامین جوایز اقدام کردند تا منتخبین مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند.
وی گفت: آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجم شهریور ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واقع در میدان بسیج برگزار خواهد شد تا از برترین‌ها تجلیل و تکریم شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: ۱۵ نفر در بخش تقدیر ویژه، ۱۵ نفر در بخش شایسته تقدیر‌ها و هشت نفر در بخش نقاشی برتر در این مراسم تجلیل خواهند شد که قرار است ۱۲۰ نفر نیز از مجموع شرکت کنندگان به همت خیرین مورد تقدیر قرارگیرند.
عزیزخانی تصریح کرد: در بین منتخبین از چهار خانواده‌ای که به صورت خانوادگی در این جشنواره مشارکت کرده بودند تقدیر خواهیم کرد.
وی افزود: این مسابقه با هدف تبیین و ترویج سیره رضوی و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از عوامل موثر در جهت آشنایی مردم با سیره علمی و علمی زندگی ائمه معصومین برگزار می‌شود که قطعا نتایج آن در این حوزه سودمند خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان در جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت: ادارات مختلفی در برگزاری این جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند که لازم است از تعدادی از همراهان برگزاری این جشنواره به ویژه صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه استانداری، تبلیغات اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و ... قدردانی کنیم و در سطح شهرستان‌ها نیز حضور ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان در برنامه‌های مربوط به جشنواره کتابخوانی رضوی و حمایت‌های مادی و معنوی آنان موجب افزایش استقبال مردمی از این برنامه فرهنگی شد.
انتهای پیام

captcha